Koç, MuratBir, YoncaDemiraslan, Emrullah2019-12-092019-12-092019Demiraslan, Emrullah, Koç, Murat, Bir, Yonca. (2019). Kamu kurumlarındaki okul yöneticilerinin stratejik liderlik davranışlarının incelenmesi. Uluslararası İşletmecilik Kongresi,1381-1394.https://hdl.handle.net/20.500.12507/1246İşletmelerin belirlenen hedeflerine ulaşabilmesinde, stratejik liderler, çalışanlarının duygu, düşünce ve davranışlarını etkileyebilme gücüne sahip olması bakımından oldukça önemlidirler. Bir işletmenin yaşamında daha çok sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne önem veren stratejik liderler astlarıyla olan ilişkileri doğrultusunda çeşitli davranışlar göstermektedir. Stratejik liderlik ile ilgili yapılan çalışmalar çoğunlukla iş dünyası çerçevesinde tasarlanmış; çeşitli sektörlere nitelikli insan kaynağını hazırlayan kurumlarda stratejik liderlik üzerine az sayıda araştırmaya rastlanmıştır. Bu çalışmada okul yöneticilerinin stratejik liderlik davranışları (yönetsel, etik, politik, dönüşümcü ve ilişkisel), Kamu liselerinde görev yapan öğretmenlerin ankete verdikleri cevaplar doğrultusunda belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin okul yöneticilerinin stratejik liderlik davranışlarını değerlendirmesinde demografik özelliklerinin etkisinin olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin en fazla yönetsel liderlik davranışını sergiledikleri tespit edilmiş; öğretmenlerin yaşlarının okul yöneticilerinin dönüşümcü, politik ve ilişkisel davranışlarını değerlendirmelerinde, çalışma sürelerinin ise sadece yönetsel liderlik davranışlarını değerlendirmelerinde etkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin liderlik davranışlarını değerlendirmesinde cinsiyet, yaşadığı yer ve eğitim düzeylerinin etkisinin olmadığı görülmüştür.Strategic leaders have an important role for reaching goals of organizations because of the power effect on emotions, thoughts and behaviors of employees. In the life of an organizations, strategic leaders who attach more importance to sustainable competitive advantage show different behaviors in relation to their subordinates. Studies on strategic leadership are mostly designed within the framework of business world, few studies on strategic leadership were found in institutions preparing qualified human resources for various sectors. In this study, school administrators’ behaviors of strategic leadership were determined in line with the answers of the teachers working in public high schools. In addition, the effects of demographic characteristics of teachers on school administrators’ behaviors are examined according to teachers’ evaluations. Results indicates that school administrators show the managerial leadership mostly; age (transformative, political and relational leadership); and working hours (managerial leadership) are effective for evaluating behaviors of their school administratortrinfo:eu-repo/semantics/openAccessStratejik liderlikKamu kurumlarıÖğretmenlerOkul yöneticileriDemografik özelliklerStrategic leadershipPublic institutionsSchool administratorsDemographic factorsKamu kurumlarındaki okul yöneticilerinin stratejik liderlik davranışlarının incelenmesiDETERMINING THE STRATEGIC LEADERSHIP BEHAVIOURS OF SCHOOL ADMINISTRATORS IN PUBLIC INSTITUTIONSArticle13821394