Dağtaş, Aysun YurdaışıkEkmen, Safiye2025-03-062025-03-062022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkoz_0NSr7BVg_BzUEv_D1Ojbv2AnlIk7PMKm-HrwVCn4https://hdl.handle.net/20.500.12507/2081Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim DalıYabancı dil öğrenme sürecinin çeşitli faktörleri vardır. İkinci dil öğreniminde bazı faktörlerin yabancı dil öğrenimine nasıl etki ettiği araştırılması gereken önemli bir sorun haline gelmiştir. Duygusal Zekâ ve Belirsizlik Toleransı bu faktörler arasında yer almaktadır. Bu nedenle, bu çalışma, yabancı dil öğrenenlerin Duygusal Zekâ ve Belirsizlik Toleransı kavramlarına odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Belirsizlik Toleransı ve Duygusal Zekâ arasındaki ilişkinin yabancı dil öğrenimi bağlamında incelemektir. Çalışmada nicel veri toplama tekniği kullanılmıştır. Ankette İkinci Dil Belirsizlik Toleransı Ölçeği (SLTAS) ve Duygusal Zekâ Derecelendirme Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcılar lise öğrenimi göre İngilizce dersi alan öğrenci gruplarından seçilmiştir. Anket çalışmasına 145 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin duygusal zekâ seviyesi ve belirsizlik toleransı seviyesini belirlemek için betimsel analiz yapılmıştır. Cinsiyetin değişkenler üzerindeki anlamlı farklılıklarını belirlemek için bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi test etmek için korelasyon analizleri, etkiyi hesaplamak için regresyon analizleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, Belirsizliğe Tolerans ve Duygusal Zekânın cinsiyete göre farklılığının incelenmesiyle, cinsiyetin değişkenler üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Ancak Belirsizliğe Tolerans ile Duygusal Zekâ arasında anlamlı bir ilişki vardır. Bu ilişkiye göre iki değişken birbirini aynı düzeyde etkilemektedir. Aralarındaki ilişki belirlendikten sonra yapılan regresyon analizinde Duygusal Zekânın Belirsizlik Toleransı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.Foreign language learning process has been influenced by various factors. How some factors affect foreign language learning in second language learning has become an important problem to be investigated. Emotional Intelligence (EI) and Tolerance of Ambiguity (TA) are among these factors. Thus, this study focuses on the concept of Emotional Intelligence and Tolerance of Ambiguity of foreign language learners. The aim of this study is to explain the relationship between Tolerance of Ambiguity and Emotional Intelligence within EFL contexts. Quantitative data collection technique was used in the study. Second Language Tolerance of Ambiguity Scale (SLTAS) and Emotional Intelligence Evaluation Scale were used in this study. Participants were selected from groups of students who took English courses according to their high school education. 145 students participated in the survey study. Descriptive analysis was done to determine EI level and TA level of the students. Independent samples t-test was used to determine the significant differences of gender on the variables. Correlation analyzes were used to test the relationship between variables, and regression analyzes were used to calculate the effect. In conclusion, the examination of the difference in Tolerance of Ambiguity and Emotional Intelligence according to gender indicated that gender did not have a statistically significant effect on the variables. However, there is a significant relationship between Tolerance of Ambiguity and Emotional Intelligence. According to this relationship, two variables affect each other at the same level. In the regression analysis performed on the detection of their relationship, it was determined that Emotional Intelligence had a significant effect on Tolerance of Ambiguity.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingExploring the relationship between tolerance of ambiguity and emotional intelligence in EFL contextsİngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda duygusal zekâ ve belirsizlik toleransı arasındaki ilişkinin incelenmesiMaster Thesis195730023