BAKIRKIRAN, Gizem2022-10-072022-10-07Nisan 20222022https://hdl.handle.net/20.500.12507/1748Finansal okuryazarlık, sermaye piyasaları hakkında bilgi sahibi olma, bu bilgiyi yorumlayabilme ve bu hususta tasarruf sağlamaktır. Bireylerin kendi paralarını yönetme ve tasarrufta bulunma isteği finansal okuryazarlığın önemini artırmaktadır. Bu çalışmada, Çağ Üniversitesi‟nde bulunan akademik personelin finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Eğitim seviyelerinin finansal okuryazarlık üzerindeki etkisi bu çalışmayı önemli kılmaktadır. Çağ Üniversitesi‟nde bulunan akademisyen sayısı 210‟dur.Yapılan çalışmada 83 akademisyenin gönüllü katılımı ile anket yöntemi uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 28 programına yüklenerek frekans ve çapraz tablo analizleri yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda finans ve işletme bölümünde okuyan bireylerin finansal okuryazarlık seviyelerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Diğer bölümlerde okuyan bireylerin finansal okuryazarlık bilgi seviyelerinin düşük olduğu gözlemlenmiştir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 UniversalAkademik Personelin Finansal okuryazarlığının belirlenmesi: Çağ Üniversitesi ÖrneğiMaster Thesis744708