Çabuk, SerapSüdaş, Hatice Doğan2025-03-062025-03-0620131304-8392https://hdl.handle.net/20.500.12507/2274Bu araştırma çevreci bir bakış açısıyla kadın tüketicilerin kozmetik ürün tüketim davranışlarını belirlemek üzere gerçekleştirilmiştir. Sırasıyla, kozmetik ürünlerin kullanım sıklığı, içeriklerinde yer alan kimyasal maddelerin farkındalık seviyesi, kozmetik ürün satın alırken önem verilen unsurlar, çevreci iddiaların reklam etkililiği üzerindeki etkisi, etik tüketim motivlerinin kozmetik üründen beklenen fayda boyutları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulguların pazarlama iletişim stratejsinin geliştirilmesinde firmalara katkı sağlaması beklenmektedirThis study is conducted to investigate the cosmetics product consumption of female consumers from environmental perspective.. Respectively, the frequency of cosmetics usage, the level of awareness of the contents of chemical substances, the important factors when buying cosmetics, the effects of environmental claims on advertisement effectiveness and the effects of ethical consumption motives on benefits sought from the use of cosmetics were examined. Research findings are expected to contribute to the development of marketing communication strategytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessKozmetik ürün tüketimiçevreci kozmetik ürünlerreklamlarda çevreci iddialarmotivasyonel öncüllerreklam etkililiğiCosmetics consumptiongreen cosmeticsenvironmental advertising claimsmotivational antecedentsadvertising effectivenessÇevreci Bir Bakış Açısıyla Kadın Tüketicilerin Kozmetik Ürün Tüketim Davranışlarının İncelenmesiAn Investigation of Cosmetics Product Consumption Behavior of Female Consumers from Environmental PerspectiveArticle101115131