TEMUR, Mehmet Sıtkı2023-09-052023-09-0520232023https://hdl.handle.net/20.500.12507/1923Araştırmada lise öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme ve psikolojik sağlamlıklarının okul tükenmişliklerini ne düzeyde etkilediklerini ve yordadıklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Belirlenen amaç çerçevesinde araştırmada model olarak “ilişkisel tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmaya Ankara/Etimesgut ilçesinde resmî, örgün eğitim kurumlarında okula devam eden toplam 699 lise öğrencisi katılmıştır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Maslach Tükenmişlik Envanteri–Öğrenci Formu, Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Belirtilen veri toplama araçları ile toplanan araştırma verileri, normal dağılım şartını yerine getirmesinden dolayı parametrik testlerden Bağımsız Örneklemler t-Testi, ANOVA, Pearson Korelasyon Analiz ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada lise öğrencilerinin okul tükenmişliklerinin, psikolojik sağlamlıklarının ve sosyal duygusal öğrenme düzeylerinin cinsiyete, başarı ve sosyoekonomik duruma göre anlamlı biçimde farklılaştığı belirlenmiştir. Araştırmada lise öğrencilerinin tükenmişlik, sosyal duygusal öğrenme ile psikolojik sağlamlık düzeyleri arasında anlamlı ilişkilerin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada lise öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenmelerinin ve psikolojik sağlamlıklarının okul tükenmişlik düzeylerini negatif yönlü ve anlamlı bir şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLise öğrencilerinde okul tükenmişliğinin yordanması: sosyal duygusal öğrenme becerileri ve psikolojik sağlamlığa dayalı bir incelemeMaster Thesis821943