GÜRBÜZ, Beyhan2024-09-172024-09-1720242024-06https://hdl.handle.net/20.500.12507/2032Bu araştırmada eğitimcilerin yönetsel koçluk becerisi algısının, memnuniyetlerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında, Mersin ili Tarsus ilçesinde faaliyet gösteren Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise kademesindeki özel okullarda çalışan 325 eğitimcinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Katılımcılardan online anket formu aracılığıyla elde edilen verilerin analiz edilmesinde, SPSS 21.0 ve AMOS 23.0 istatistik paket programları kullanılmıştır. Araştırmanın modeli, gizil değişkenlerle yol analizi uygulanarak test edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; yönetsel koçluk becerisi algısı boyutlarından gelişime açıklık becerisinin, çalışan memnuniyetine etkisinin pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Açık iletişim, takım yaklaşımı, insana değer ve belirsizlikleri kabul etme boyutlarının çalışan memnuniyeti üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Memnuniyet ile algılanan yönetsel koçluk becerileri boyutları arasındaki ilişkiler incelendiğinde, istatistiksel olarak en yüksek düzeyli ilişkinin memnuniyet ile açık iletişim becerisi arasında olduğu görülmüştür. Araştırma yönetsel koçluk becerilerinin memnuniyet üzerine etkisinde, eğitimcilerin, yöneticilerinin gelişime açık olduğunu algılamalarının, memnuniyetlerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEĞİTİMCİLERİN YÖNETSEL KOÇLUK BECERİSİ ALGISININ MEMNUNİYETLERİNE ETKİSİ (BİR SAHA ARAŞTIRMASI)Master Thesis888590