Özeltürkay, Eda YaşaYarımoğlu, Emel2019-11-072019-11-072019Yaşa Özeltürkay, E , Yarımoğlu, E . (2019). TÜKETİCİLER SOSYAL MEDYAYI NASIL VE NİÇİN KULLANIRLAR?: KULLANICI TARAFINDAN OLUŞTURULMUŞ İÇERİK VE KULLANIMLAR & DOYUMLAR KURAMLARINA DAYALI NİTEL BİR ÇALIŞMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 28 (1) , 142-161 .1304–8880https://hdl.handle.net/20.500.12507/1158The aim of the study is to analyze how and why consumers use social media. With the scope of the aim, the user-generated media content and the uses and gratificitions theories were reviewed. The study was designed as a qualitative research with thirty-two social media users with semi-structured interviews. Data gathered and were analyzed with content analysis technique. The findings regarding the user-generated media showed that the participants contribute social media by consuming information, producing content for improving selfactualizations, and participating in social interaction by liking and writing comment. The findings regarding the uses and gratifications showed that six uses and gratifications were identified for customers, and five uses and gratificitations were identified for companiesBu çalışmanın amacı, tüketicilerin sosyal medyayı nasıl ve niçin kullandıklarını analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada kullanıcı tarafından oluşturulmuş içerik ve kullanılar ve doyumlar kuramı kullanılmıştır. Çalışma, nitel bir araştırma olarak tasarlanmış olup, otuz iki sosyal medya kullanıcısıyla yarı-yapılandırılmış görüşmelerle tamamlanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Kullanıcı tarafından oluşturulmuş içerik ile ilgili bulgular; katılımcıların sosyal medyayı bilgi tüketme, kendini gerçekleştirme amaçlı içerik yaratma ile beğeniler ve yorumlar vasıtasıyla sosyal etkileşime geçme şeklinde kullandıklarını göstermiştir. Kullanım ve doyumlar ile ilgili bulgularda; tüketiciler için altı, işletmeler için beş farklı kullanım ve doyum elde edildiği görülmüştür.Qualitative Studytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSocial MediaUser-Generated Media ContentUses And Gratifications TheoryQualitative StudyKullanıcı Tarafından Oluşturulmuş İçerikKullanımlar Ve Doyumlar Kuramı, Yarı-Yapılandırılmış GörüşmeHow and why consumers use socıal medıa: a qualıtatıve study based on user-generated medıa and uses & gratıfıcatıons theoryTÜKETİCİLER SOSYAL MEDYAYI NASIL VE NİÇİN KULLANIRLAR?: KULLANICI TARAFINDAN OLUŞTURULMUŞ İÇERİK VE KULLANIMLAR & DOYUMLAR KURAMLARINA DAYALI NİTEL BİR ÇALIŞMAArticle281142161384454