Haseki, Murat İsmetÖzeltürkay, Eda Yaşa2025-03-072025-03-0720101304-88801304-8899https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/119424https://hdl.handle.net/20.500.12507/2732İnternet, günümüzde yeni müşterilere ulaşmak, eski müşterilere daha yüksek katmadeğer sunmak vb. açılardan çok önemli bir kanal haline gelmiş bulunmaktadır. Öyle kibugün, internet kullanıcılarının neredeyse yarısı internet üzerinden alışverişfaaliyetlerinde bulunmaktadır. Ürün ve hizmet arzedenler açısından önemli bir iletişimve dağıtım kanalı haline gelen bu mecrayla alakalı olarak tüketiciler çok çeşitligörüşlere sahip bulunmaktadır. Bu çok çeşitli görüşler bazı ana başlıklar altındatoplanabilirse internet üzerinden ürün ve hizmet arzedenler ve tüketiciler açısından bazıfaydaların üretilmesi olanaklı görünmektedir. Bu çalışma ile Çukurova Bölgesiüniversitelerinden seçilen 165 kişilik bir örneklemden e-alışverişe yönelik verilertoplanmış ve analiz edilmiştir. Yapılan Faktör Analizi sonuçlarına göre e-alışverişitercih eden tüketicilerin görüşleri beş (5) ana başlık altında toplanabilmektedir:Alışveriş Rahatlığı, Web Sitesinin Fonksiyonelliği ve Güvenilirliği, E-MağazaAtmosferi, Reklam Aracılığı ile Erişim, E-alışveriş Sitesinin Tüketici Odaklı Olması.trİşletmeİstatistik ve OlasılıkTüketicileri E-alışverişe yönlendiren faktörleri belirlemeye yönelik bir pilot araştırmaArticle193211224119424