BOYACI, POLEN2022-10-092022-10-09JUNE 20222022https://hdl.handle.net/20.500.12507/1752Bu çalışma Türk EFL öğretmenlerinin eğitimsel alanda karşılaştıkları zorluklara karşı öznel iyi olma hallerini ve mesleki iradelerini gibi konulara odaklanarak öğretmenlerin yaşadıkları sorunları konulara odaklanarak yaşadıkları sorunları belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma araştırmaya katılanların cinsiyeti, öğretim deneyimleri ve çalıştıkları kurum türüne göre kriterleri ele alarak öğretmenlerin öznel iyi halleri ve yılmazlığı arasında bir ilişki bulmayı amaçlamaktadır. Araştırmaya katılmak üzere Türkiye'de beş farklı dil okulunda görev yapan 120 öğretmen seçilmiştir. "Öğretmen Öznel İyi Oluş Anketi (ÖÖİOA)" ve "Öğretmen Adayları için Mesleki Dayanıklılık Ölçeği (ÖAMDÖ)" isimli anketler bu araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılmış ve bunun yanı sıra katılımcılara ilişkin demografik verilere de yer verilmiştir. Veriler üzerinde analiz yapmak için SPSS olarak bilinen istatistiksel araç kullanıldı. Analiz sırasında elde edilen verilerin frekansı, aritmetik ortalamaları ve standart sapma değerleri analiz edilmiş ve elde edilen verilerin incelenmesi sırasında bağımsız örnekler t-testi ve tek yönlü varyant analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bunun yanı sıra Pearson-Moment Çarpım Korelasyonu ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan araştırma yardımıyla öğretmenleri öznel iyi halleri ile mesleki yılmazlıkları arasında güçlü, pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu kanıtlanmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalöznel iyi oluş, mesleki dayanıklılık, öğretim yeterliğiINVESTIGATING THE RELATIONSHIP BETWEEN TURKISH EFL TEACHERS SUBJECTIVE WELL-BEING AND THEIR OCCUPATIONAL RESILIENCE IN UNIVERSITY CONTEXTSMaster ThesisTezIDyok