Sağtaş, Saadet2025-03-072025-03-0720221309-0712https://doi.org/10.20491/isarder.2022.1375https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/527245https://hdl.handle.net/20.500.12507/2709Amaç – Çalışmanın amacı sosyal medya reklamlarının marka değeri üzerindeki etkisinin\rbelirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda sosyal medya reklamlarının, algılanan değer belirleyicilerinin\r(bilgilendirme, eğlence, güvenilirlik, reklama karşı rahatsızlık) müşteri temelli marka değeri üzerindeki\retkisi araştırılmaktadır.\rYöntem – Araştırma iki ve daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi ve etkileşimi belirlemeyi hedefleyen\rgenel tarama modeli türlerinden olan ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma\rkapsamında Instagram hesabı olan ve aktif olarak Instagram kullanan 332 katılımcı ile online anket\ruygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, AMOS 23 programı aracılığıyla analiz edilmiştir.\rBulgular – Çalışmadan elde edilen bulgulara göre Instagram reklamlarının; bilgilendirici olma,\reğlenceli olma ve güvenilir olmaları reklam değerini etkilemektedir. Buna karşın reklamların rahatsız\redici olmasının, reklam değeri üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca çalışmada\rreklam değerinin, müşteri temelli marka değeri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna\rulaşılmıştır.\rTartışma – Instagram reklamlarının içeriği, tüketicilerin reklama değeri algılarını etkilemektedir.\rMarkaların, ürünleri hakkında bilgilendirici, eğlenceli ve güvenilir içerikli reklam paylaşımları,\rmarkaya yönelik değer algısını da şekillendirmektedir. Elde edilen bu sonuç, marka değeri yaratma\rçabalarında sosyal medya kullanımının önemini vurgulamaktadır.trSosyal medyaReklam değeriMarka değeriSosyal Medya Reklamlarının Marka Değeri Üzerindeki Etkisi: Instagram Reklamları Üzerine Bir UygulamaArticle14120321852724510.20491/isarder.2022.1375