Yazar "Haseki, Murat İsmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Customer expectations in mall restaurants: A case study(2013) Haseki, Murat İsmetShopping malls (SM) have become places meeting entertainment needs of the contemporary urban people as well as their shopping needs. In this direction, these organized enterprises have incorporated recreative elements such as cinema, play, exhibit, chat, music, food-beverage and etc. that will ensure consumers having a nice time. At this point, inner-SM restaurants also came to the forefront as sub-units, which support consumer masses to be able to stay long-time and comfortable within the SM. With this study, helping to detect some expectations of inner-SM restaurant consumers was intended for inner-SM restaurants to be able to attract the most suitable and greater number of consumer masses. As an initial attempt to understand the situation in Turkey, a field survey was carried out in M1 Merkez Adana Shopping Center, a leading shopping mall in a high-income area of Adana city. 690 surveys, of which 680 are usable, were reached via "face-to-face survey" method. The obtained results point to the presence of salient relations among consumer expectations of SM restaurants according to demographic variables and educational levels of consumers.Öğe Konaklama İşletmelerinde E-Pazarlama Uygulamaları: E-Medya Araçları Temelinde Bir Model Önerisi(Çağ Üniversitesi, 2012) Yavuz, Mehmet Cihan; Haseki, Murat İsmetMedya; konaklama işletmelerinin pazarlanması, tanıtımı, hedef müşteri kitleleriyle etkin ve verimli iletişim kurması açısından son yıllarda daha da önem kazanmıştır. Çünkü konaklama işletmeleri açısından artık, uluslararası pazarın talebine ve yine bu pazarın rekabet şartlarına göre faaliyet gösterme zorunluluğu bulunmaktadır. İnternet üzerinden pazarlama olanaklarının gelişmesi nedeniyle, konaklama işletmeleri tarihte hiç olmadığı kadar farklı müşteri tip ve beklentileri ile rakiplerle karşı karşıya kalmıştır. Küresel rekabet koşulları içinde, müşteri hedef kitlelerinin bilgilenme ve satın alma amacıyla yoğun olarak kullandıkları internet araçlarından, konaklama işletmelerinin faydalanmaması düşünülemez. Ana düşüncesi, müşteri odaklılık, uluslararasılaşma, teknoloji, tüketiciyi çevreleyen durumsal koşullar ve birbirinden zengin kitle iletişim yetenekleri olan e-medya kullanımıyla konaklama işletmelerinin daha etkin pazarlanabilmesi, rekabet gücünün artırılabilmesi, kapasite kullanımı ve gelir artışının maksimize edilebilmesinde kullanılabilecek bir model önerisi geliştirmek olan bu çalışma ile müşteri, ürün, durum, ilgilenim, e-medya araçlarının özellikleri gibi değişkenleri temel alan bir epazarlama modeli ortaya konmuşturÖğe Tüketicileri E-alışverişe yönlendiren faktörleri belirlemeye yönelik bir pilot araştırma(2010) Haseki, Murat İsmet; Özeltürkay, Eda Yaşaİnternet, günümüzde yeni müşterilere ulaşmak, eski müşterilere daha yüksek katmadeğer sunmak vb. açılardan çok önemli bir kanal haline gelmiş bulunmaktadır. Öyle kibugün, internet kullanıcılarının neredeyse yarısı internet üzerinden alışverişfaaliyetlerinde bulunmaktadır. Ürün ve hizmet arzedenler açısından önemli bir iletişimve dağıtım kanalı haline gelen bu mecrayla alakalı olarak tüketiciler çok çeşitligörüşlere sahip bulunmaktadır. Bu çok çeşitli görüşler bazı ana başlıklar altındatoplanabilirse internet üzerinden ürün ve hizmet arzedenler ve tüketiciler açısından bazıfaydaların üretilmesi olanaklı görünmektedir. Bu çalışma ile Çukurova Bölgesiüniversitelerinden seçilen 165 kişilik bir örneklemden e-alışverişe yönelik verilertoplanmış ve analiz edilmiştir. Yapılan Faktör Analizi sonuçlarına göre e-alışverişitercih eden tüketicilerin görüşleri beş (5) ana başlık altında toplanabilmektedir:Alışveriş Rahatlığı, Web Sitesinin Fonksiyonelliği ve Güvenilirliği, E-MağazaAtmosferi, Reklam Aracılığı ile Erişim, E-alışveriş Sitesinin Tüketici Odaklı Olması.












