Yeşil satın alma davranışını etkileyen faktörler: Mersin ili pvc kapı pencere ve granit malzemeleri üzerine bir uygulama
Abstract
Çevre, insan ve doğal yaşam unsurlarına bağlı etkileşim içindedir. Denge durumunu bozan insan faktörüne karşılık verdiğini doğal felaketlerle alan doğal çevre vardır. İnsan dışındaki canlılar ise doğal çevrenin bir zincirini oluşturmakta ve çevre koşullarıyla beraber uyum içindedir. Hızla büyüyen inşaat sektörü; geleceği, yeşil ürünler kullanmadan tehlike altında bırakacaktır. Sektörün yeşil pazarlamadan eksik kalmaması dünyanın ve insanlığın geleceği için önemlidir. Bu araştırmanın çıkış noktalarından birini işte bu önem oluşturmaktadır. Daha önce yapılan çalışmalarda yerli ve yabancı kaynakların içinde granit ve pvc bulunmaması, mersin gibi özel bir örneklem içinde sadece inşaat mühendislerine uygulanması açısından da önem arz etmektedir. İnşaat Mühendislerin satın alma davranışları, yeşil değerleri, kolektivist kültür değerleri, çevre endişeleri, müşteri algısının etkisi ve maliyet endişeleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını bu çalışmada tespit edilmeye çalışılacaktır. Mersin' de inşaat mühendislerinden inşaat malzemesi satın alma pozisyonunda çalışanlar üzerine bir uygulama yapılmıştır. 145 uygun anket ile 23 ifadeye karşılık gelen veriler toplanmıştır. Analizlerin sonucunda ifadeler 4 ana faktöre ayrıştırılmıştır. Faktörlerden yeşil satın alma davranışını etkileyen en önemli faktör tespit edilmiş ve sektörde uygulanacak yeşil pazarlama stratejilerine yol gösterici nitelikte olmuştur. The natural environment is incidental human and living creatures. Human unbalances natural environment and then environment takes back them via natural disaster. The living creatures other human are effected environment condition together in a similar way. It is important that the building industry which grow up rapidly and threaten posterity and natural environment must have green marketing strategy for next generations and world. This basic anxiety is caused to work on green marketing for building company and materials in my thesis. Also it is not found any academic study about green marketing for granite and uPVC door & windows in literature searching. In addition to sample is defined civil engineer which working as a requisitioner in Mersin and the special sample is another important point. The thesis is targeted to searching answer being any statistical relationship between the buying behaviors of civil engineers, green values, values of collectivist culture, environment concerns, perceived consumer effectiveness and cost concerns. If there is, how is effected each relationships. Civil Engineers which working purchasing departmant in Mersin filled in questionnaire.145 filled questionnaire with 23 expressions was used for analysing data. It was found 4 factor, and inspected most important of them. The conlusion of study can be used green marketing strategise by seller of consturiction materials.
Collections
- Tez Koleksiyonu [188]