An analysis of blended learning activities for learning management systems (LMSs) in efl course books
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Pearson Education tarafından basılmış olan Choices Intermediate ve Oxford University Publishing tarafından basılmış olan Aim High Level 3 kitapları gibi yabancı dil İngilizceyi öğreten ders kitaplarının öğrenim yönetim sistemlerine ne ölçüde harmanlanmış öğrenme aktivitelerini dahil ettiğini incelemektir. Ders kitaplarının öğrenim yönetim sistemlerinde yer alan aktivitelerin analizinde altı farklı alt bölümden oluşan detaylı bir kontrol listesi kullanıldı. Aktivitelerden edinilen verilen kontrol listesinde yer alan maddelere bağlı kalınarak "Evet", "Hayır" ve "Bir ölçüde" şeklinde açıklandı. Aktivitelerin kapsamında nirengi yapmak ve taraflı yorumlardan doğabilecek kavramsal yanlış anlamalardan kaçınmak için kontrol listesi üç farklı analist tarafından tatbik edildi. Nitel veri analizi özellikle de betimleme yaklaşımından faydalanıldı. Bu çalışmanın sonucu öğrenme-öğretme içeriği, öğrenicilere uygunluk, amaç ve edinimler, beceriler, dil ve etkileşim gibi genel konseptin değerlendirmesiyle ilgili olan maddelerin çoğunlukla olumlu olarak değerlendirildiğini ortaya çıkarmıştır. Ancak öğrenim yönetim sistemlerindeki bazı nitelikler gereksinimleri karşılamakta, bir ölçüde karşılamakta veya hiçbir şekilde karşılamamaktadır. The aim of this study is to examine the extent to which blended learning activities are incorporated in Learning Management Systems of EFL oriented course books which are Choices Intermediate published by Pearson Education and Aim High Level 3 published by Oxford University Publishing. A detailed checklist including six different subdivisions was implemented in the analysis of the activities presented in the course books' LMSs. The data obtained from the activities were interpreted as "Yes", "No", or "To Some Extent" in terms of the items included in the checklist. The checklist was administered by three different analysers to triangulate the extent of the activities and to avoid some conceptual misunderstandings arising from biased interpretations. A qualitative data analysis method was exploited, especially the descriptive approach. The result of this study revealed that items concerning the evaluation of the overall concept generally scored positively in terms of learning – teaching content, suitability to learners, aims, and achievements, skills, language and interaction. However, some qualities in the LMSs meet the requirements, meet the requirements to some extent, or do not meet at all.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]