Teachers' and students' perceptions related to the motivating effect of teaching-learning situations in EFL class
Abstract
Günümüz koşullarında yabancı dil bilmek bir gereklilik halini almıştır. Dış dünya ile iletişime geçmek, birçok alanda bilgi ve fikir sahibi olabilmek için yabancı dil bilmenin önemi her geçen gün iyice artmaktadır. Dünyanın birçok yerinde bireyler yabancı dil öğrenmek için maddi güç, zaman ve enerji sarf etmektedirler. Teknolojinin gelişmesiyle kültürlerin birbirine yakınlaşmaları da eş zamanlı olarak gerçekleşmektedir. Bireylerin yurtdışında kendilerine yer edinmek istemeleri, kariyer yapma isteklerinin doğal bir sonucu olarak yabancı dil öğrenme istekleri de artmaktadır. Uluslararası ilişkilerin ve işbirliğinin giderek artması da yabancı dil öğreniminin gerekliliğini arttıran bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Bireylerin toplumsallaşma aşamasında eğitim kurumlarının büyük bir öneme sahiptir. Kişilerin dil edinimi için belli bir disiplin ve sağlıklı bir süreç gerekmektedir. Öğrenci motivasyonu kavramı özellikle yabancı dil öğreniminde öğretmenlerin önem verdikleri konulardan biri olmuştur. Araştırmada yabancı dil öğreniminde öğrenme öğretme durumlarının öğrencilerinin motivasyonu üstündeki etkisi araştırılmıştır. Öğrenci motivasyonuna karşı öğretmenlerin bakış açıları da çalışmada ayrıca öne çıkarılmış, öğrenci ve öğretmen açısından öğretme ve öğretme durumlarının güdüleyici etkisi incelenip karşılaştırmaları yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına ulaşabilmek için TED Adana Özel Ortaokulu 6.,7.ve 8. sınıf öğrencileri ve İngilizce öğretmenlerine 20 soruluk anket uygulanmış ve açık uçlu sorular sorulmuştur. Anket uygulanan öğrenciler sayısı 212, öğretmen sayısı 10 dur. Sonuçlar nitel ve nicel tekniklerden faydalanılarak değerlendirilmiştir. In today's conditions, knowing a foreign language has become a necessity. In order to communicate with the outside world and to have knowledge and ideas in many fields, the importance of knowing foreign languages is increasing day by day. In many parts of the world, individuals expend material power, time and energy to learn a foreign language. The convergence with the development of technology takes place simultaneously. Demand on learning a foreign language is increasing hence most of the people desire to live abroad or build a career. Moreover, increasing growth of international relations and cooperation is another factor that effect people's desire to learn a foreign language. In the socialization stage of individuals, educational institutions have a great importance. A certain disciplines and a healthy process are required for the acquisition of language. The concept of student motivation, especially, has been one of the subject that teachers give importance in foreign language learning. The aim of this study is to reveal the teaching –learning factors affecting the motivation of student in foreign language learning and the perspectives of teachers on student motivation will be emphasized and compared to find out if there are differences. To reach the results of this study 20 item-questionnaire including open-ended questions was administered to 6th, 7th and 8th grade students and English teachers at TED Adana Middle School. The questionnaire was applied to 212 students and 10 teachers. The results were subjected to quantitative and qualitative analysis.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]