Paydaşların yeşil pazarlama uygulamalarına ilişkin algısı: Çimento sektörü örneği
Abstract
Son yıllarda ekolojik çevre ile ilgili problemlerin hızla artması, işletmelerin çevresel sorumluluklarının paydaşlar tarafından sıkça tartışılmasına neden olmaktadır. Son 20 yılda çevresel konuların işletmeler ve paydaşlar açısından önem kazanması ile birlikte "yeşil pazarlama" kavramı ortaya çıkmıştır. Yeşil pazarlama, müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılarken klasik pazarlamadan farklı olarak çevrenin, doğal yaşamın, doğal kaynakların ve enerji kaynaklarının korunmasını kapsar. Bu çalışmada yeşil pazarlama uygulamalarına ilişkin paydaş algılarını ölçmek ve yeşil pazarlama faaliyetlerinin rekabet performansı ile ilişkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla Çimento Sektöründe faaliyet gösteren bir şirketin en önemli iki paydaş grubundan (çalışanlar ve müşteriler) anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 19.0 kullanılmıştır. Araştırma bulguları yorumlandığında şirket çalışanların yeşil pazarlama uygulamaları konusundaki farkındalığının daha yüksek olduğu; müşterilerin büyük çoğunluğunun bu uygulamalar ile ilgili herhangi bir fikri olmadığı saptanmıştır. In recent years, environmental responsibility of companies has been widely discussed by stakeholders due to the rapid increase of problems related to the ecological environment. For 20 years, "green marketing" concept has emerged along with environmental issues came into question in term of companies and stakeholders. As different from conventional marketing, Green Marketing covers the protection of environment, natural life and resources, while meeting the customer requests and needs. In this study, it is aimed to measure the perceptions of stakeholders on the implementation of green marketing and determine the relationship between competitive performance and green marketing activities. For this purpose, data was collected by a method of survey from two most important stakeholder groups (employers and customers) of a company that operates in the cement industry. SPSS 19.0 was used to analyze the data. As a result of research, it is stated that the awareness of employers is higher about green marketing implementation of company and most of the customers have no idea about these implementation.
Collections
- Tez Koleksiyonu [189]