Ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığı ile okula yabancılaşma arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Bu araştırma, ortaokulda okuyan öğrencilerin akran zorbalığına maruz kalma düzeyleri ile öğrencilerin yabancılaşma algıları arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi,5, 6, 7,ve 8. Sınıfa devam eden 193 kız 207 erkek toplam 400 öğrenci, Adana ili Seyhan, Çukurova ve Yüreğir ilçelerinde yer alan 3 ortaokuldan evrendeki oranlarına uygun olarak tabakalı ve seçkisiz örnekleme yöntemine göre oluşturulmuştur. Araştırmaya katılanların, akran zorbalığı ile okula yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla "Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği" ile "Akran Zorbalığını Belirleme Ölçeği" kullanılmıştır." Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda akran zorbalığı derecesi arttıkça okula yabancılaşma puanlarının da arttığı görülmektedir. Düşük düzeyde akran zorbalığına maruz kalan öğrencilerin okula yabancılaşma algısı daha az olurken yüksek düzeyde akran zorbalığına maruz kalan öğrencilerin okula yabancılaşma algılarının en fazla olduğu görülmektedir. Öğrencilerin cinsiyet ve yaş değişkenlerinin okula yabancılaşma algısı üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmektedir. This research has been carried out to analyse whether there is a significant difference between the levels of exposure to peer bullying and the perception of school alienation among secondary school students. The sampling of the research has been constituted by application of stratified sampling and random sampling methods on a total number of 400 students (193 female, 207 male) attending to the 5th, 6th, 7th and 8th grades in 3 secondary schools located in Seyhan, Çukurova, and Yüreğir towns of Adana Province.'School Alienation Scale'' and ''Peer Bullying Scale'' have been utilised in order to assess the relation level between peer bullying and school alienation among the students participating in the research. In the analysis of the data so obtained. In the statistical analyses, SPSS 22.0 packaged software was used. The study reveals the fact that as the level of peer bullying goes higher, the perception level of school alienation scales up likewise. It has been observed that students becoming subject to low-level peer bullying suffer school alienation at lower levels while students becoming subject to high-level peer bullying suffer highest levels of school alienation. It has also been deduced that the variables of gender and age of the students do not have a significant impact on the perception levels of school alienation.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]