Examining the influence of flipped classroom on students learning English as a foreign language
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancıdil olarak öğrenen yüksek öğretimdeki öğrencilerin tersine eğitimden nasıl etkilen diğini ve bu eğitim hakkındaki görüşlerini araştırmaktır. Bu çalışma ayrıca tersine eğitim koşulları oluştuğunda sınav sonuçlarına bir etkisinin olup olmadığını da incelemktedir.Çalışma Turkiye'deki bir özel univeristede yirmi iki İngilizce Hazırlık okulu öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Tersine eğitimin nasıl programa dahil edildiği detaylı bir şekilde anlatımıştır. Nitel ve nicel araştırma teknikleri kullanılan bu çalışmada ön test ve son test uygulamas I ile sınavları arasındaki değişiklikler incelenmiştir. Bu verilerin doğruluğunu daha detaylı incelemek için öğrencilerle grup görüşmesi ve daha sonrada daha küçük bir grupla görüşmesi ve öğretmen gözlemleriyle beraber araştırılıp incelenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, İnglizceyi yabancı dil olarak öğrenen universite hazırlık öğrencilerinin tersine eğitimden oldukçe olumlu bir görüşü olduğu ortayacıkmıştır. Bu olumlu etkilerin zaman, kişisel, ders çalışma, öğretmen ileiletişim, sınıf ortamı, algılamaları, kişisel farklar ve dilbilgisi yeterliliği başlıkları altında toplanmış ve öğrencilerin buna paralel olarak tersine eğitim yapıldıktan sonraki dönemde notlarında yükselme görülmüştür. Bu konuda yapılan geçmiş çalışmalarla uyumlu bir şekilde, bu çalışmadan bir bütün olarak elde edilen veriler, tersine eğitimin öğrencilerin İngilizce öğrenme sürecinde olumlu bir etkisnin olduğu ve bunun da istatistiksel olarak notlarına yansıdıgı yönündedir. The main objective of this study; to examine the influences of flipped classroom on the students learning English as a Foreign Language (EFL), and the students' perspectives on the flipped classroom. This study also attempts to identify the effects of the flipped classroom on the learners' performance in the classroom environment.This study was carried out with twenty two students in a higher education institution, in Turkey. In this mixed-methodology study, the pre-test and post-test was administered in order to define the change in their exam performance. Following the five weeks of flipped classroom intervention, the focus group interviews with the students, teacher's observational field notes and flipped classroom implementation into the curriculum were analyzed, in order to verify the data. Results of this study revealed that preparatory school learners tend to experience rather high level of performance both in the classroom setting and in their exam results. The students also mention their high level of their performance in their focus group interviews with their own expressions. The overall findings of this study is also consistent with the previous studies which have shown the flipped classroom have a significant effect on the performance of the students.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]