An action research study on teacher development in a university context
Abstract
Öğretmen gelişimi konusundaki bu eylem araştırma çalışmasının iki amacı vardır. Çalışmanın birinci amacı üniversitenin İngilizce hazırlık okulunda çalışmakta olan öğretmenlerin küçük ölçekli eylem araştırma çalışması yaparak gelişmelerine yardımcı olmak, ikinci amacı ise Çağ Üniversitesi hazırlık okulunda gelişme kültürü yaratabilmek için bir öğretmen geliştirme biriminin nasıl kurulabileceğini öğrenmektir. 10 haftalık hizmet içi Öğretmen Gelişimi Dersi süresince iki öğretmen kendi sınıflarında küçük çaplı eylem araştırma çalışmaları yapmaları konusunda yönlendirilmiştir. Araştırmacının büyük ölçekli Eylem Araştırma projesinin verileri araştırmacının günlüğü, Öz Değerlendirme Anketleri I ve II (bkz. Ek 1 ve 2), Ders Değerlendirme Anketi (bkz. Ek 3) ve yarı yapılı izlem görüşmeleri kullanılarak toplanmıştır. Veri içerik analizi kullanılarak çözümlenmiş ve içerik analizini teyid etmek için üçgenleştirme kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarının amacı ilk olarak küçük ölçekli eylem araştırması çalışmalarının öğretmenlerin öğretmen olarak güçlü ve güçsüz yönlerinin farkında olmalarına yardımcı olup olmadığını göstermek, ikinci amacı ise hizmet içi öğretmen geliştirme dersini kurarken hangi faktörleri göz önüne almak gerektiği üzerinedir. This Action Research study on teacher development in a university context focused on two aims. The first aim was to help teachers in the university English preparatory school develop themselves through the use of small-scale Action Research in their own classrooms. The second aim was to learn how to establish a teacher development unit at Çağ University's preparatory school in order to encourage a culture of development among the teachers in the preparatory school. A 10-week in-service Teacher Development Course directed two teachers through small-scale Action Research projects in their individual classrooms. Data for the researcher's large-scale Action Research project was collected using the researcher's diary, Self-Evaluation Questionnaires I and II (see Appendices 1 and 2), a Course Evaluation Questionnaire (see Appendix 3), and semi-structured follow-up interviews. Data was analyzed using content analysis, and triangulation was used to confirm the content analysis. The results of this study aimed firstly, to show whether or not the small-scale Action Research projects help teachers become aware of their strengths and weaknesses as teachers; and secondly, what factors should be considered when establishing an in-service teacher development course.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]