Exploring (Mis) matches between students' and teachers' preferences for efl classroom activities
Abstract
Sınıfiçi strateji ve düşünce sistemlerinin geliştirilmesinde, hem öğrenci hem de öğretmenlerin aktivite tercihlerinin gerçek anlamda bilinmesi yabancı dil sınıflarında başarının habercisi olan anahtar unsurdur. Öğretmenlerin eğitsel beklentileri ve öğrencilerin eğitimle ilgili ihtiyaçları çerçevesinde, iki taraf arasında bir anlaşmaya varıldığında üretken ve korkutucu olmayan dil öğrenme ortamı sağlanır. Bu bağlamda, bu çalışma öğrencilerin sınıftaki aktivite tercihlerini ve öğretmenlerin bu tercihler konusundaki farkındalığını bulmayı amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcıları 3 farklı devlet okulundaki, 609 ortaokul öğrencisini ve 8 İngilizce öğretmenini içermektedir. Bu niceliksel araştırmada, veriler 48 maddelik bir sınıfiçi aktivite tercihleri anketi aracılığıyla toplanmıştır ve anket aktivite türleri, derse katılım yöntemleri ve değerlendirme süreçlerini kapsamıştır. Çalışmanın sonuçları göstermiştir ki, öğrenciler farklı dil öğrenme materyallerine ilgi duymalarına rağmen, öğretmen tarafından yönlendirilen, iletişimsel olmayan, kavramaya dayalı aktivitelerde daha rahat hissetmiştir. Dahası, öğretmenlerin öğrencilerinin özelliklerini ve tercihlerini tahmin edebilmede çok da başarılı olmadıkları görülmüştür. Sonuçlarının ortaya çıkardığının aksine, öğretmenler öğrencilerinin daha üretken ve iletişime açık olmalarını beklemiştir. n building classroom strategies and philosophies, a foreshadowing key factor of the success in language classrooms is the real awareness of both the students' and the teachers' activity preferences in classes. When an alliance is established in the frame of teachers' pedagogical expectations and students' educational needs, it can provide a productive and non-threatening language learning environment. In this respect, this study aims to find out students' activity preferences in the classroom and the awareness of their teachers about these preferences. The participants of the study included 609 middle school students and 8 English teachers in 3 state schools. In this quantitative research, the data was gathered through a 48-item questionnaire of classroom activities and the questionnaire covered the areas of activity types, participation modes and assessment processes. Results of the study showed that even though the students are interested in various language learning materials in the classroom, they are more comfortable with teacher-led, non-communicative activities which required their receptive skills. Moreover, it was seen that teachers weren't much successful in predicting their students' learner characteristics and preferences. Unlike what results showed, teachers expected their students to be more productive and open to communication.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]