A comparison of private and state high school EFL teachers perceptions on the quality of English language education in Turkey
Abstract
Bu çalışmada İngilizce öğretmenlerinin bulundukları okullardaki İngilizce öğretimi kalitesini nasıl algıladıklarını belirlenmesi ve devlet sektöründe ve özel sektörde çalışan öğretmenlerin görüşlerini karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada betimleyici yaklaşım araştırma yöntemi olarak belirlenmiş ve araştırma soruları bu bağlamda değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenler Türkiye'nin Güneydoğu bölgesinde yer alan şehirlerden seçilmiştir. Araştırmada nitel ve nicel ölçüm araçları birlikte kullanılmıştır. Araştırmada gruplar arası karşılaştırmalar ki kare istatistikleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Daha sonra öğretmenlerin fikir ve önerilerini öğrenmek amacı ile bir görüşme sağlanmıştır. Araştırmada kullanılan anket Kabaharnup (2010) tarafından geliştirilmiştir. Anket soruları 11 farklı alt alanda yer almaktadır: hedefler, materyal ve teknoloji, öğretmenlerin teknoloji kullanımı, öğretmenlerin materyal kullanımı, öğretmenlerin akademik nitelikleri, yöntemler, öğrenci-öğretmen ilişkisi, motivasyon, değerlendirme, fiziksel durum, aile ve diğer. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre anket maddelerine verilen cevapların çoğunda özel ve devlet okul öğretmenlerinin farklılaştığı görülmektedir. Ayrıca bu farklılıkların büyük çoğunluğunun okul türleri arasındaki ekonomik kaynak farklılıklarından kaynaklandığı görülmüştür. Elde edilen bu bulgular ilgili literatür ışığında incelenmiştir. This study is an attempt to identify how English language teachers perceive the quality of English language education in high schools and to compare teachers' perceptions based on the school type they have been working. A descriptive research approach was used to answer the research questions. The participants who took part in the study were English language teachers working in state and private high schools in the Southeastern Anatolian Region. In this study qualitative and quantitative tools were used together The comparison of the groups was achieved by using Chi Square Statistics. A questionnaire developed by Kabaharnup (2010) was used as a data collection tool. Then an interview was given to teachers so as to learn their ideas and recommendations. The questionnaire is composed of 11 subgroup of questions such as objectives, materials and technology, teacher's use of technology, teacher's use of materials, teacher's academic qualifications, methods, teacher-student relationship, motivation, assessment, physical conditions, family (of students) and some other issues under the category "other". According to the results of the study, for most of the items in the questionnaire the significant differences found between the groups partly because of difference between private and state schools' economic resources. Those findings were discussed in the light of the current literature.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]