The investigation of technological pedagogical and content knowledge level by Turkish teachers of English
Abstract
Bu çalışmada, Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPACK) düzeyleri, öğretmenlerin cinsiyetleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasındaki ilişki ve öğretmenlik deneyimleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeyleri arasındaki ilişkilerin araştırılması hedeflenmiştir. Araştırma, Nisan ayının 10'u ve 15'i arasında döneminde Mersin ilinin liselerinde gerçekleştirilmiştir.33 İngilizce öğretmeni iki bölümden oluşan ve yabancı dil olarak İngilizce için geliştirilen Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi anketini cevaplamıştır. Anketin ilk bölümü katılımcıların genel bilgilerini elde etmek, katılımcıların cinsiyetleri ve öğretmenlik deneyimlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi arasındaki ilişkiyi araştırmak için kullanılmıştır. Anketin ikinci bölümü katılımcıların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini ölçmek için kullanılmıştır. Nicel veriler ortalama, sıklık, standart sapma, t-test ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Betimleyici istatistik analiz sonuçları, çalışmaya katılan Türk İngilizce öğretmenlerinin yüksek düzeyde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine sahip olduklarını göstermiştir. Bununla birlikte, t-testi katılımcıların cinsiyetleri ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasında etkili bir etkileşim olmadığını göstermiştir. Tek Yönlü Varyans Analizi de öğretmenlerin öğretmenlik deneyimleri ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi arasında negatif yönlü ilişki olduğunu kanıtlamıştır. Bu çalışmanın amaçlarıyla ilgili olarak, Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, öğretmenlerin cinsiyetleri ve öğretmenlik deneyimleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasındaki ilişkinin tam bir resmini elde etmek açısından değerli katkılar sağlamıştır. Son olarak, öğretmenlere, eğitimci öğretmenlere ve eğitsel otoritelere önerilerde bulunulmuştur. This study aimed to explore the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) levels of Turkish EFL teachers and the relationship between gender/experience and TPACK levels of the Turkish EFL teachers. The study was carried out in high schools of Mersin between April 10 and 15. 33 teachers answered to the EFL TPACK questionnaire consisting of two sections. First section of the questionnaire was for gathering general information of the participants and investigating the relationships between gender/experience and TPACK levels of Turkish EFL teachers. Second section of the questionnaire was for detecting the participants' TPACK levels. Quantitative data were analyzed by descriptive statistics including mean, frequency, standard deviation, t-test and One Way ANOVA. The findings of the descriptive statistics indicated high levels of TPACK of the Turkish EFL teachers. Furthermore, the results of t-test showed the relationship between gender and TPACK was not statistically effective on their TPACK level.One Way ANOVA also proved that there is a negative correlation between the teachers' teaching experience and TPACK levels. With relation to the aims of this study, valuable contributions were provided in terms of getting a picture Turkish EFL teachers' TPACK levels and the relationships between gender/experience and TPACK levels. Finally, some implications were suggested for teachers, teacher educators and educational authorities
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]