Students' and teachers' attitudes towards interactive whiteboards used in english courses via Fatih Project and the effects of iwbs on speaking skill
Abstract
Günümüzde birçok ülke eğitim sistemlerinde teknoloji kullanım seviyesini arttırmaktadır çünkü teknoloji eğitim kalitesi üzerinde önemli bir rol oynar. Bu bağlamda Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Türkiye çapında devlet okullarına teknolojik ekipmanların dağıtılmasını amaçlayan Fatih Projesi'ni başlatmıştır. Bu çalışma Fatih Projesi kapsamında İngilizce derslerinde kullanılan akıllı tahtalara karşı öğretmen ve öğrenci tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ayrıca akıllı tahta kullanımının İngilizce konuşma becerisinin öğrenilmesi ve öğretilmesi üzerindeki etkilerini de araştırmaktadır. Bu çalışma Muş'ta ki sekiz devlet okulunda yürütülmüştür ve 183 öğrenci ve 19 öğretmen bu çalışmaya katılmıştır. Öğrenci ve öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına karşı tutumlarıyla ilgili bilgiler anketlerle toplanmıştır. Anketler ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin akıllı tahta kullanımının İngilizce konuşma becerisi üzerindeki etkisiyle ilgili fikirleri hakkında bilgi toplamak için açık uçlu sorular içermektedir.Anket sonuçları öğretmen ve öğrencilerin akıllı tahta kullanımına karşı olumlu tutumları olduğunu göstermiştir. Açık uçlu sorulara verilen cevaplar öğrencilerin ve öğretmenlerin akıllı tahta kullanımının İngilizce konuşma becerisi üzerinde birçok olumlu etkisi olduğuna inandıklarını göstermiştir. Today many countries increase the level of using technology in their education systems as technology plays an important role on the quality of education. In this sense, Ministry of National Education has initiated Fatih Project which aims to deliver technological equipments to state schools across Turkey. This study aims to explore students' and teachers' attitudes towards interactive whiteboards (IWBs) used in English courses via Fatih Project. The study also investigates the effects of the use of IWBs on teaching and learning English speaking skill.The study conducted in eight state schools in Muş and 183 students and 19 teachers participated in the study. Data about students' and teachers' attitudes towards use of IWBs were collected through questionnaires. The questionnaires also contained open-ended questions for gathering information about teachers' and students' ideas on the effects of the use of IWBs on English speaking skill. The results of questionnaires indicated that both students and teachers have positive attitudes towards the use of IWBs. Responses given to open-ended questions indicated that both teachers and students believe the use IWBs have a lot of positive effects on teaching and learning English speaking skill.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]