Doktora
Recent Submissions
-
MAKROEKONOMİK VE BANKAYA ÖZGÜ FAKTÖRLERİN ÖZEL MEVDUAT BANKALARININ TAKİPTEKİ KREDİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
(2023)Takibe düşen krediler ve tüm kredilerin oranlanması ile ulaşılan takipteki kredi oranı, bir bankanın performansını ölçmek için kritik bir araç olmaktadır. Makroekonomik göstergeler ve bankaya özgü faktörlerin takipteki ... -
YATIRIMCI DUYARLILIĞININ PAY SENEDİ GETİRİLERİNE ETKİSİ: OECD ÜLKELERİ ÖRNEĞİ
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, HAZİRAN 20)Bu çalışmada OECD ülkelerinde yatırımcı duyarlılığının pay senedi getirilerine etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda 17 OECD ülkesine ait Şubat 2004-Ağustos 2021 dönemine ait borsa endeksleri ve yatırımcı duyarlılığını ... -
Sermaye yapısına etki eden faktörler: Yabancı ortaklığı bağlamında Borsa İstanbul'da işlem gören firmalar üzerine panel veri analizi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Üretim işletmeleri, yatırım aşamasında büyük arazi ve arsalar üzerine sabit varlık yatırımları ve bununla birlikte aynı zamanda makine ve teçhizat yatırımı gerektiren bu nedenle sermaye yoğun özellik gösteren işletmelerdir. ... -
Yükseköğretim işletme eğitiminde bilgisayar tabanlı simülasyon kullanımı: Capitalism lab uygulaması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Dijitalleşen bir dünyanın sonucu olarak, güncel teknolojilerin ilerlemesiyle birlikte işletmeler arasındaki rekabetin de başka boyutlara taşındığı görülmektedir. Teknolojik açıdan değişimlerin yaşandığı bir dünyada, ... -
Pozitif psikolojik sermayenin duygusal örgütsel bağlılığa etkisinde klimakterik dönem ve yaş faktörünün düzenleyici rolü: Özel hastane sektöründe kadın çalışanlar ile bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Pozitif psikolojinin örgütsel yaşama yansıması sonucu olarak ortaya çıkan pozitif psikolojik sermaye, iş yaşamında uzun dönemli rekabet avantajı sağlayan ve örgütlerin insan kaynağından en üst seviyede yararlanılmasına ... -
İnovasyonu destekleyen örgüt kültürünün inovasyon yeteneğine etkisinde kuşak farkının rolü: Adana ili imalat sanayii örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüz işletmeleri, hızlı değişimlerin yaşandığı küresel rekabet ortamlarında başarılı olabilmeleri ve rekabet avantajı sağlayabilmeleri için örgütsel yaşamda etkili olan kavramları ve bu kavramların birbirleri olan ... -
Üniversitelerin strateji belgelerinin DPT Kılavuzundaki kriterlerle uygunluğunun incelenmesi üzerine Akdeniz Bölgesi üniversitelerinde bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın yapıldığı dönemde Türkiye'de toplam 196 üniversite bulunmaktadır. Bunların 123'ü devlet üniversitesi, 73'ü vakıf üniversitesidir. Bu çalışmada Akdeniz Bölgesi'nden 9 devlet ve 5 vakıf olmak üzere toplam 14 ... -
İşgörenin görev bağımlılığı, politik davranışları, rol çatışması ve belirsizliğinin tükenmişlik üzerindeki etkisi: Sağlık kurumlarında bir inceleme
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Tükenmişlik kavramı, son yıllarda üzerinde çok çalışılan konulardan biridir. Günümüz işletmeleri, özellikle hizmet sektörü, çalışanlarının psikolojik olarak daha çok tükenmişlik yaşadığı bir gerçektir. İnsanlarla yüz yüze ... -
Uluslararası işletmecilik faaliyetlerinde politik risk yönetim stratejilerinin oluşturulması ile ilgili Türk iş dünyası ve yatırımcıların algısı üzerine nitel bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Küreselleşmenin etkisiyle, yerel olarak faaliyette bulunan işletmeler, artık giderek artan oranda, yurtdışında işletmecilik faaliyetlerinde bulunmaya başlamış ve her geçen gün Doğrudan Yabancı Yatırımların (DYY) önemi ... -
Bireyin etik yaklaşımı ile kurumsal değerlerin örgütsel vatandaşlık davranışı ve görev performansı üzerindeki etkisi: Adana ilindeki banka çalışanları üzerine bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Etik kavramı, işletme biliminin son elli yılı içerisinde yoğun şekilde tartışılan çalışma alanlarından biridir. Öyle ki daha önce birbirlerinin zıt anlamlısı olarak anılan iş ve etik kelimeleri zaman içerisinde birleşmiş, ... -
C2c e- ticaret uygulamalarında alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörler: Türk ve Alman üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yaygınlaşan internet kullanımı yaşamın her alanında olduğu gibi pazarlama ve ticaret yapısında da köklü değişimlerin gerçekleşmesine neden olmuştur. Geleneksel ticaret anlayışı, internetin ticarete entegre olmuş şekli ...