The relationship between students' success and their level of foreign language anxiety and the primary sources of foreign language speaking anxiety
Abstract
Bu çalışmanın amaçlarından biri, öğrencilerin İngilizce başarı seviyeleri ile yabancı dil kaygı seviyeleri arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Başka bir deyişle, yabancı dil kaygı seviyelerinin, sınıftaki başarılarına olumsuz bir etkisi olup olmadığını saptamaktır. Bu amaçla, Mersin Üniversitesi'nde okuyan belirli şubelerin 1.sınıf öğrencileri katılımcı olarak seçilmiş ve bu öğrencilere Yabancı Dil Kaygı Ölçeği uygulanmıştır. Aynı zamanda bu öğrencilerin kaygı seviyelerinde, demografik değişkenlerin etkisinin olup olmadığı da incelenmiştir. Bu çalışmanın bir diğer amacı ise yabancı dil kaygısı ve yabancı dil konuşma kaygısının temel sebeplerini, öğrencilerin bakış açısından yararlanarak araştırmaktır. İngilizce konuşma kaygısının temel sebeplerini bulmak için, 147 öğrenci içinden 5 öğrenci röportaj yapmak için seçilmiştir. Bu çalışma süresince veriler anket ve röportaj yolu ile toplanmıştır. Bu toplanan veriler çalışmanın sonuç kısmında analizler ve yorumlar ile beraber gelecek çalışmalara fikir ve yol gösterici olması için verilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin "cinsiyet" ve "bölüm" gibi değişkenlerinin, yabancı dil kaygı seviyeleri üzerinde olumlu ya da olumsuz hiçbir etkisi bulunmadığını göstermiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerin dil yeterlilikleri ile yabancı dil kaygı seviyeleri arasında önemli bir farklılık saptanmıştır. Bir diğer deyişle, öğrencilerin kaygı seviyesi arttıkça, başarı oranları düşmektedir. Son olarak; yabancı dil konuşma kaygısının temel sebepleri ise hata yapma korkusu (özellikle telaffuz hataları), kelime bilgisi eksiği ve öğretmenin tutumları olarak belirlenmiştir. This thesis aims to examine the relationship between students' success in English and their foreign language anxiety level. For this purpose, 147 first year students in Mersin University were chosen as the participants. At the same time, the relationship between students' genders, departments and their foreign language anxiety level were investigated. The other purpose of this study is to investigate the primary sources of the foreign language anxiety in general and foreign language speaking anxiety in particular from students' perspective. In order to find out the sources, five students were chosen randomly among the 147 participants and they contributed the study with their own opinions and perspectives. For this study data were collected by implementing a questionnaire and applying interview questions to the participants. Moreover, the data collected from participants were analyzed considering variables such as gender and department. At the result chapter, the analysis were defined and discussed in order to be a source and a different perspective for the further researches. The findings of the study presented that students' genders and departments were not anxiety-provoking factors. There was a significant relationship between students' success and anxiety levels. The more success level increased, the less anxiety level decreased. The moderate negative correlation was found between them. Finally, the primary sources of foreign language speaking anxiety were found as fear of making mistake, lack of vocabulary, and teachers' manner as a result of this study.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]