Implementation of writing portfolios at a preparatory school in a university context
Abstract
Bu çalışma bir üniversite hazırlık okulunda yazma portföyünün kullanılmasını araştırmayı amaçlamıştır. 8 hafta süren bu çalışmaya Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu?nun 17 öğrencisi katılmıştır. Veriler araştırmacının çalışma boyunca tuttuğu günlüğü ve öğrencilerin yazdıkları kapak mektupları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, yazma portföylerinin uygulanabilirliği ve öğrencilerin zayıf ve güçlü yönlerini farketmesinde yazma portföylerinin yardımcı bir rol üstlendiği ortaya çıkmıştır. This study aims to investigate the implementation of writing portfolios at a preparatory school and the effects of portfolios on students in becoming aware of their strengths and weaknesses. 17 students of Zirve University English Preparatory School participated in this study for eight weeks. Data collection tools were the researcher?s diary and cover letters of students. The results of the data analysis indicated that the use of portfolios could be implemented and portfolios helped students become aware of their strengths and weaknesses in writing.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]