Teaching vocabulary to sixth graders through games
Abstract
Bu çalışma, altıncı sınıflara ingilizce öğretiminde kelime oyunlarının uygulanmasını ve bu yöntemin, öğrencilerin motivasyonlarındaki etkilerini araştırmıştır. İngilizcenin altıncı sınıflara kelime öğretiminde uygulanan kaynakları ve oyunları incelenmiş, bu oyunların İngilizce dilinin öğretimindeki etkileri ortaya konmuştur. Araştırmada altıncı sınıflara kelime öğretiminde, kelime oyunları tekniğinin etkili bir şekilde kullanılması sağlanmış ve bununla birlikte İngilizce dersleri oyunlarla zenginleştirilmiştir. Bu çalışmada gösterilen aktiviteler ve metodlar, bu alanda çalışanlara ışık tutacaktır. Birinci bölüm de çalışmanın geçmişi ve amacı sunulmuştur. Konunun açıklanması ve araştırma sorularının sunumu, işlevsel kelimelerin tanımı ve çalışmanın sınırlandırılmasıyla birlikte takdim edilmiştir. İkinci bölüm çalışmanın edebiyat taramasını içeriyor, bunlar kelime bilgisinin tanımları, kelime öğretimi ayrıca bu bölüm küçük öğrenciler ve oyunlar, oyunlar ile birlikte oyun çeşitleri ve son olarak oyunların avantajları hakkında bilgi veriyor. Üçüncü bölüm tez çalışmasının yöntemi hakkında bilgi veriyor, bunlar; çalışmanın tasarlanması, katılımcıları, araştırma araçları ve prosedürüdür. Diger bir deyişle çalışmanın nerede ve ne zaman uygulandığı, hangi öğrencilerin ve değerlendirme yönteminin seçildiği hakkındadır. Son bölüm testlerin sonuçlarının analizleri ve değerlendirilmesinden bahsediyor. Bu bölüm çalışmanın sonuçları ve irdelenmesiyle ilgileniyor. Bu araştırma çalışmada uygulanan anket, okuma parçaları, ön/son testleri içeren bir ekbölüm kısmına da sahiptir. This study examines the application of teaching English through vocabulary games to sixth graders and the effects on students? motivation within this method. The resources and games that are used in teaching English vocabulary classes to sixth graders were researched and the effects of these games on teaching English are presented. Research provides a method to effectively implement the use of vocabulary games, which serve to enrich English language classes. The activities and methods that are indicated at this study will enlighten individuals who study this area. In the first chapter, the background and purpose of the study are presented. The statement of the problem and research questions are offered in this chapter, which is associated with the operational definitions and limitations of the study. The second chapter includes the literature review section of the study, including vocabulary definitions and teaching vocabulary. Moreover, this chapter provides information about young learners and games, types of games, as well as the advantages of games. Chapter three provides information about the methodology of the thesis, including: the design, participants, instrumentation and the procedure of the study. In other words, where and when was the research applied and which students and evaluation methods were chosen. The games, tests, questionnaire and reading texts are also included in this chapter. The last chapter provides information about the data analysis and evaluation, with results of the tests. This chapter also includes the conclusions and discussions of the study. This study also has an appendix which consists of the questionnaire, reading texts and the pre/post tests applied in this thesis.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]