Tüketicilerin organik ürünlerde yer alan eko – etiket işaretleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi: Adana ili örneklemi
Özet
Dünya nüfusu arttıkça doğal kaynaklar aynı hızda azalmakta ve kirlenmektedir. Zaman içerisinde yaşanan doğa ve insan kaynaklı felaketler insanların bilinçlenmesinde büyük bir etkiye sahiptir. İnsanların doğal kaynakların sınırsız olmadığını anlamalarına yardımcı olmuştur. Bu sebeple pek çok üretici çevre dostu üretime geçmekte, bu ürünlerin çevre dostu ve organik olduğunu ise devletler ve özel firmalar tarafından verilen sertifikalar ile ispatlamaya çalışmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, Adana'da bulunan tüketicilerin organik ürünlerde bulunan eko – etiket işaretleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi, sağlıklı ve çevre dostu gıdalar hakkında tüketici algılarını, deneyimlerini ve tutumlarını tanımlamaktır. Veriler Adana ilinde yaşayan ve en az bir kez organik ürün satın almış 428 tüketici ile anket formu aracılığıyla toplanmış ve SPSS 22 paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda tüketicilerin çevre bilinci, eko – etiketli ve çevre dostu gıdaları satın alma davranışları üzerinde bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Çevre bilinci artan tüketicilerin, eko – etiketli ve çevre dostu gıda ürünleri satın almaya daha istekli olduğu görülmektedir. Natural resources have been decreasing and polluted parallel to the increase in world population. The natural and human induced disasters that have been experienced in time, have helped people become self – aware and understand that natural resources are not limitless. Therefore, many producers have changed over to environmentally friendly production and aim at proving that these products are eco-friendly and organic, through certificates given by the government and private companies. The aim of this study is to determine the opinions of consumers in Adana regarding the eco – label signs on organic products and to define the consumer perceptions, experiences and attitudes regarding eco-friendly food. The data was collected through a questionnaire filled in by 428 consumers living in Adana who have at least once bought an organic product. SPSS 22 package programe was used to analyse the data. The analysis has revealed that environmental consciousness of consumers has an effect on their buying behaviour of eco – labelled and eco – friendly products. It has been concluded that consumers who have become more self-aware regarding the environment are more willing to buy products that are eco – labelled and environment friendly.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [188]