Seçilmiş edebi sahne oyununun çoğul öğrenme ortamında,çoklu çözümlü yöntem ile sunumu vaka çalışması
Abstract
The aim of this study is to document the response of a selected group of students to the audio-visual presentation of literary works in a multimedia environment. The study attempts to identify the key elements of students' learning experience such as acquisition of literary knowledge gained through the study of stage play literature by audio-visual text format and observation. Furthermore, the study aims to reveal the balance between cognitive and affective learning concerning facts and emotions. Data were collected through interviews with Pre-intermediate level students. Interview results were compared to document the students' feelings and ideas on learning experiences in a multimedia environment. The audio-visual presentation of stage play literature was combined with discussion of themes, plot and character development in which the students were asked to summarize and reflect on their experience. Furthermore, students were also given post-tests comprising 3 brief essay questions in which they were asked specific questions about the thematic content of the works. The main results of the study revealed that students improved their learning experience in target language through the audio-visual materials, as they were able to transfer knowledge reinforced through context learning in audio and visual media. Bu çalışmanın amacı, seçilmiş bir grup öğrencinin, çoğul öğrenme ortamında görsel ve işitsel olarak sunulan edebi sahne oyunlarına karşı tepkilerini ayrıntılarla ortaya çıkarmaktır. Çalışma, görsel ve işitsel metin biçimi ve gözlem yoluyla çalışılan sahne oyunlarından edinilen edebi bilgilerin edinimi gibi, öğrencilerin öğrenme tecrübesinin ana unsurlarını belirlemeye çalışmaktadır. Buna ek olarak, çalışma, gerçek verilere ve duygulara dayalı olan, bilişsel ve duygusal öğrenme arasındaki dengeyi açığa çıkarmayı amaçlar. Bu çalışma için veriler, orta seviye öncesindeki öğrencilerle yapılan görüşmelerle toplanmıştır. Görüşme sonuçları, çoğul öğrenme ortamındaki öğrencilerin öğrenme tecrübelerindeki duygularını ve düşüncelerini belgelemek için karşılaştırılmıştır. Sahne oyununun görsel ve işitsel sunumu, öğrencilerin tecrübeleri üzerine özetleme ve fikir yansıtmalarının sorulduğu, tema, olay örgüsü ve karakter gelişimi münazaraları ile birleştirilmiştir. Öğrencilere, ayrıca eserlerin temasal içeriği ile ilgili özel nitelikli soruların sorulduğu 3 kısa yazılı sınav sorusunu içeren, art sınav verilmiştir. Çalışmanın ana sonuçları, öğrencilerin görsel ve işitsel iletişim araçları içinde içerik bağlamlı öğrenme yoluyla bilgiyi aktarabildikleri için, hedef dilde görsel ve işitsel materyaller aracılığı öğrenme tecrübelerini geliştirdiklerini ortaya çıkarır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]