İİBF- İşletme - Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİNDE MİLLİ EGEMENLİK
(2023)Atatürkçü düşünce sisteminin kaygısız bağımsız şartsız tam bağımsız, milli egemenliği dayalı bir devlete sahip olması aklın ve ilmin yol göstericiliğinde çağdaş uygarlık seviyesine ulaşması hedefi oluşturmaktadır. -
Anzak Askerlerinin Günlük ve Mektuplarında Gelibolu Muharebeleri ve Türk Algısı
(2023)Gelibolu Muharebeleri, harp tarihimizde dönüm noktası olan olaylardan biridir. Bu savaşın Türk ulusuna verdiği en büyük armağan, Atatürk’ü ve onun askerî dehasını ortaya çıkarmak olmuştur. 1877-78 Osmanlı-Rus Savaşı ile ... -
Millî Mücadele Döneminde Bir Mandacı: “Halide Edip (Adıvar)”
(2022)Halide Edip (Adıvar), özellikle İzmir`in işgali sonrası toplumsal uyanışı başlatan konuşmaları ve yazıları ile mücadele ruhunu ateşleyen bir vatansever olmakla birlikte diğer taraftan kurtuluşu, Türk Milletinin karakterinde, ... -
Kıbrıs Meselesinin Tarihi Arka Planı ve Bugünü
(2022)Kıbrıs stratejik konumu itibarıyla, Tür kiye’nin güvenliğinin ve milli menfaatlerinin temini için son derece önem arz etmektedir. Kıbrıs, Osmanlı Devleti 1571’de adayı fet hettikten sonra Türk yurdunun bir parçası ... -
ADANA İŞGAL KOMUTANI BREMOND’UN ANILARI ÜZERİNE DEĞERLENDİRME
(2023)Birinci Dünya Savaşı sonunda imzalanan Mondros Anlaşması sonrasında Adana, coğrafya ve strateji bakımından İngiltere’nin ve Fransa’nın mücadele alanlarından olmuştu. Fransa siyasi baskısını artırarak 15 Eylül ... -
Kıbrıs Türklerinin Varoluş Mücadelesinde 27-28 Ocak Olaylarının Önemi !
(2022)Kıbrıs’ın İngiliz yönetimine geçmesini Enosis hayallerini gerçekleştirmek için fırsat olarak değerlendiren Rumlar, İngilizlerin tarafgir tutumundan ve hoşgörüsünden faydalanarak Enosis için gayret sarfetmeye başlamışlardır. ... -
KIBRIS MESELESİ DOĞRUDAN SEBEPLER, MEGALİN İDEA VE ENOSİS
(2021)KIBRIS SORUNU TEMELLERİ, KIBRIS'DA BÜYÜK YUNANİSTAN'IN SINIRLARI İÇERİSİNDE GÖSTEREN MEGALİ İDEA HARİTASIYLA BİRLİKTE ATILMIŞTIR. -
KIBRIS MESELESİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ VE ULUSLARARASI HALE GELME SEBEPLERİ
(2014)Kıbrıs meselesi çok uzun bir geçmişi olan, zor ve karmaşık bir sorundur. Bu yüzden 1950’li yıllardan itibaren Türkiye gündeminin başında yer alan bu mesele ne yazık ki hala çözülebilmiş değildir. Kıbrıs meselesi, Türk ... -
Kıbrıs Meselesinin Tarihi Arka Planı ve Bugünü
(2022)Kıbrıs stratejik konumu itibarıyla, Türkiye’nin güvenliğinin ve milli menfaatlerinin temini için son derece önem arz etmektedir. Kıbrıs, Osmanlı Devleti 1571’de adayı fethettikten sonra Türk yurdunun bir parçası haline ... -
ANALYSIS OF THE FENER GREEK PATRIARCHATE AND THE WESTERN THRACE TURKISH MINORITY
(2021)ABSTRACT: The Republic of Turkey about the closure of all private schools that give higher education and do not pass to the state (To the Ministry of National Education) has accepted law in 1971. Although to be clearly ... -
RUMLARIN AKRĠTAS SOYKIRIM PLANLARI VE KIBRIS'TA ÇÖZÜMSÜZLÜĞÜN BAŞLANGICI
(2021)1950‟lerden itibaren Türkiye‟nin milli davalarından biri haline gelen Kıbrıs meselesinin kökeni, Kıbrıs‟ı da Büyük Yunanistan‟ın sınırları içerisinde gösteren 1796 tarihli “Megali Ġdea” haritasına dayanmaktadır. Meselenin ... -
Millî Mücadele Döneminde Bir Mandacı: “Halide Edip (Adıvar)”
(2022)Halide Edip (Adıvar), özellikle İzmir`in işgali sonrası toplumsal uyanışı başlatan konuşmaları ve yazıları ile mücadele ruhunu ateşleyen bir vatansever olmakla birlikte diğer taraftan kurtuluşu, Türk Milletinin karakterinde, ... -
Kıbrıs Türklerinin Varoluş Mücadelesinde 27-28 Ocak Olaylarının Önemi1
(ULUSLARARASI AKADEMİ DERGİSİ INTERNATIONAL JOURNAL OF ACADEMY, 2022)Kıbrıs’ın İngiliz yönetimine geçmesini Enosis hayallerini gerçekleştirmek için fırsat olarak değerlendiren Rumlar, İngilizlerin tarafgir tutumundan ve hoşgörüsünden faydalanarak Enosis için gayret sarfetmeye başlamışlardır. ... -
Üniversite Öğrencilerinin Spor Ayakkabı Marka Tercihlerinde Algıladıkları Marka Değerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi
(2019)Tüketicilerin marka tercihlerindeki çeşitli algılamaları, marka değerinin belirlenmesinde rol oynamak tadır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin spor ayakkabısı satın alırken algıladıkları marka değerine etki eden ... -
Türkiye’de Pazarlama Alanında Yazılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi*
(2019)Teknoloji ile pazarlama anlayışının gelişmesi ve tüketici isteklerinin en uygun şekilde karşılanmasının gerekliliği, pazarlama faaliyetlerine verilen önemi arttırmış, dolayısıyla tüm bunları kapsayacak bir pazarlama ... -
Türkiye’de Sürdürülebilirlik Konusunda Yazılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi ile İncelenmesi1
(2021)Amaç: Yüksek Öğretim Kurumu’nun Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ)’deki lisansüstü tezleri çeşitli başlıklar altında inceleyen bu çalışma ile Sürdürülebilirlik alanındaki yazına dair genel bir bakış açısı sunmak amaçlanmıştır. ... -
TÜKETİCİLERİN İŞBİRLİKÇİ TÜKETİM ÇERÇEVESİNDE PAYLAŞIM NİYETLERİNİ ETKİLEYEN MOTİVASYONLARIN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA,
(2020)Modern bilgi teknolojisinin gelişmesi ve kıt kaynakların farkındalığı, gittikçe artan gelişmiş çözümlere, mobil araçlara sınırsız erişime ve tüketici davranışlarında değişikliklere neden olmaktadır. Tüketici ve üreticiler ... -
Teknoloji Çocuklarının Akıllı Perakendecilik Uygulamalarına İlişkin Deneyim ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Keşifsel Bir Çalışma
(2018)İçinde bulundukları rekabetsel çevrede perakendeciler, tüketicilerin alışveriş deneyimlerini çeşitlendirmek ve arttırmak için sürekli yenilik arayışı içindedirler. Özellikle, gelişen teknolojinin etkisiyle perakendecilikte ... -
SOSYAL İNOVASYON ALANINDAKİ YAYINLARIN GÖRSEL HARİTALAMA YÖNTEMİYLE BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
(2020)Günümüzde teknolojik yenilik ve gelişmeler sonucu ortaya çıkan inovasyon, toplumları ve sosyal yaşamı doğrudan etkilemektedir. Bu etkileşim, sosyal inovasyon kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Sosyal inovasyon, ... -
Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemi1 Determining the Factors That Affect Negative Electronic Word of Mouth Marketing Communication: Sample of Generation Z
(2019)Çalışmada Z kuşağı (1995 yılı ve sonrası doğan) tüketicilerinin olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimlerine etki eden faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 318 Z kuşağı ...