MÜŞTERİ SADAKATİNİ BELİRLEYEN UNSURLAR: SİLİFKE’DE BİR ARAŞTIRMA
Abstract
Kafelerde “müşteri sadakati” ve “müşteri memnuniyeti” kavramlarını güncel
kaynaklara dayanarak açıklamak, müşteri sadakatini ve memnuniyetini belirleyen
unsurları ortaya çıkarmaya çalışmak araştırmanın başlıca amaçlarından biridir. Ayrıca,
müşteri sadakatinin ve memnuniyetinin uygulamalı olarak kafelerde araştırılması
çalışmanın odaklandığı diğer hususlardan bir tanesidir. Bu bağlamda, Mersin İli Silifke
ilçe merkezinde faaliyet gösteren işletmeleri, müşteri sadakatinin ve memnuniyetinin ne
düzeyde etkili olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli, ilişkisel
taramadır. Araştırmanın evreni Silifke ilçe merkezinde kafe müşterisi olan 18 yaş üstü
bireylerdir. Araştırmanın örneklemi ise evreni temsil edecek büyüklükte, kafelerdeki
müşterilerden oluşmaktadır. Araştırmada algılanan yiyecek kalitesi ve algılanan fiyat
değişkenlerinin müşteri sadakatini etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca algılanan servis
kalitesi ve algılanan fiyat değişkenlerinin müşteri memnuniyetini etkilediği görülmüştür.
Yiyecek kalitesi, servis kalitesi, kafe imajı, algılanan fiyat, müşteri memnuniyeti ve
müşteri sadakati algılarında 20 yaş ve altı gruplar diğer tüm grupların daha yüksek olduğu
ortaya çıkmıştır. Yiyecek kalitesi, servis kalitesi, kafe imajı, algılanan fiyat, müşteri
memnuniyeti ve müşteri sadakati algılarında yüksek gelir grupları diğer tüm gruplara
göre daha çok önemsendiği ortaya çıkmıştır. Yiyecek, servis kalitesi, kafe imajı,
algılanan fiyat, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati algılarında 18 yaş altı ile
Önlisans grupları Lisans ile Lisansüstü (Yüksek Lisans veya Doktora) tüm gruplara göre
daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Yiyecek kalitesi, servis kalitesi, kafe imajı,
algılanan fiyat, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati algılarında bekar olanların evli
olanlara göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [188]