ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BESLENME OKURYAZARLIĞI VE BEDEN MEMNUNİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Abstract
Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin beslenme okuryazarlıkları ile beden
memnuniyeti arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu kapsamda 472 üniversite
öğrencisinden anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır.
Araştırmanın analizleri için SPSS v23 istatistik programı kullanılmıştır .Araştırmaya
katılanların demografik verilerine yönelik sorulara frekans analizi uygulanmış, verilerin
dağılımını “n” ve “%” olarak tablolarda sunulmuştur. Araştırmada, Beslenme
Okuryazarlığı ve Beden Memmuniyeti Ölçeği’nin demografik verilere göre farklılık
gösterip göstermediği anlamlılık testleri ile analiz edilmiştir.Ancak analizlere geçmeden
önce verilerin normal dağılıma uygunluğu değerlendirilmiştir.Bu değerlendirmeler için
Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk sınamaları kullanılmıştır.Anlamlı çıkan
analizlerde,hangi gruplar arasında fark olduğunun belirlenmesi için Mann Whitney U
Testi ile ikili karşılaştırmalar yapılmıştır.Bu sayede anlamlı farkların hangi gruplar
arasında olduğu belirlenmiştir.Ayrıca, ölçekler arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için
Spearman Korelasyon analizi kullanılmıştır.Sperman Korelasyon analizi,sıralı veriler
arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için kullanılan bir yöntemdir.Sonuç olarak,
araştırmada Beslenme Okuryazarlığı ve Beden Memmuniyeti Ölçeği’nin demografik
verilere göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiş ve verilerin normal dağılıma
uygunluğu doğrulandıktan sonra uygun analiz yöntemleri kullanılarak sonuçlara
ulaşılmıştır.Yapılan analizler sonucunda ulaşılan bulgulara göre ;katılımcıların
okuduğunu anlama ve yorumlama ile beslenme okuryazarlığı ile beden memmuniyeti
genel puan arasında pozitif yönde düşük düzeyde istatistiksel anlamlı bir ilişki tespit
edilmiştir.Bu sonuçlara göre; genel beslenme bilgisi, okuduğunu anlama ve yorumlama
,beslenme okuryazarlığı artığında ,beden memmuniyetinin de kısmen arttığı
belirlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [301]