MOBİL YEMEK SERVİS UYGULAMALARINDA KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN TÜKETİCİ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ: MARKA İTİBARININ ARACILIK ROLÜ
Abstract
İşletmeler değişen piyasa koşullarında var olmayı ve markalarının mevcut diğer markalardan
pozitif ayrıştırılmasını amaçlamaktadır. Markanın varlığını sürdürmesine ve diğer markalarla
rekabet etmesine olanak sağlayan en önemli unsurlardan biri de marka itibarıdır. Toplum
tarafından iyi itibarlı olarak algılanan işletmelerin sunmuş oldukları ürün ve hizmetler daha
çok tercih edilmekte olup, bu durum işletmelere rekabet avantajı sağlamaktadır. İtibar
yönetimi ise önemi her geçen gün artan kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile
gerçekleştirilebilmektedir. Bu çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka
itibarı aracılığıyla tüketici satın alma niyetine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Söz
konusu etki, mobil yemek servis uygulamaları kapsamında incelenmiştir. Araştırmanın analizi
için kolayda örneklem yolu ile 18 yaş ve üzeri mobil yemek servis uygulamalarını kullanan
300 gönüllü tüketiciden veri elde edilmiştir. Araştırma amacı olan söz konusu etkileri
incelemek için yapısal eşitlik modellemesinden (YEM) yararlanılmıştır. Araştırma bulguları
ile kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin tüketici satın alma niyeti üzerinde direkt
etkisinin olmadığı, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka itibarı aracılığıyla
tüketici satın alma niyetine etkisinin güçlü ve anlamlı olduğu, kurumsal sosyal sorumluluk
faaliyetlerinin marka itibarı üzerindeki etkisinin güçlü ve pozitif olduğu, son olarak marka
itibarının tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkinin pozitif ve güçlü olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde marka itibarı
aracı değişkeninin tüketici satın alma niyetinin oluşmasında önem arz ettiği görülmüştür.
Collections
- Tez Koleksiyonu [301]