MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN HALLER VE MARKA SAHİBİNİN HAKLARI
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Tarih
ARALIK 202Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Marka hukukumuzda temel düzenleme olan 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu(SMK), 16.12.2016 tarihinde TBMM’ de kabul edilmiş ve 10.01.2017 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş ve 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’yi (KHK) yürürlükten kaldırmıştır. Bu Kanun hazırlanırken Avrupa Birliği (AB) marka mevzuatı dikkate alınmış ve AB mevzuatında son yıllarda yapılan değişiklikler büyük ölçüde hukukumuza da alınmıştır. Bir fiilin
marka hakkına tecavüz teşkil edip etmediğinin belirlenmesi, bir tarafta tescilli marka
sahibinin hukuken korunması gereken menfaati ile diğer tarafta marka sahibi dışındaki
ticari aktörlerin serbest ticaret yapmaktaki menfaati arasındaki dengenin sağlanması,
marka hakkının kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi ve hukuki açıklığın sağlanması
açısından önem taşımaktadır. SMK ile marka hukukunda yapılan değişiklikler arasında,
marka tescilinden doğan hakların kapsamı ve istisnalarına ilişkin hükümler de
bulunmaktadır. Mülga KHK döneminde, marka hakkına KHK ile getirilen sınırlamalar
dışında, doktrinde ileri sürülen ve yargı kararlarıyla kabul edilen bazı ilkeler
bulunmaktaydı. Bunlardan bazıları SMK ile hukuki düzenleme içine alınmıştır. Öte
yandan KHK döneminde tecavüz kabul edilmeyen, ancak SMK ile kabul edilen tecavüz
fiilleri bulunmaktadır. AB mevzuatı ile uyum sağlanması amacıyla, AB Marka Tüzüğü
ve Yönergesi dikkate alınarak düzenlenen SMK ile marka hukukumuzda yapılan bu
değişiklikler öncesindeki ve sonrasındaki durumun değerlendirilmesi ve marka hakkına
tecavüz teşkil eden ve etmeyen fiillerin bütün olarak ele alınması gerekmektedir.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [112]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Duyusal pazarlamada marka parçalamanın marka değeri üzerindeki etkileri Coca-Cola örneği
Atıcı, Mücahit (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Marka değeri, pazarlamada anahtar bir faktördür. Geçmişte, şirketlerin çoğu, markalarını rakiplerinden ayırmak için görsel-işitsel uyarıcı kullanmaktadır. Artık şirketler, beş duyuyu da (tat alma, koku, görme, dokunma ve ... -
Üniversite Öğrencilerinin Spor Ayakkabı Marka Tercihlerinde Algıladıkları Marka Değerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi
YALÇINTAŞ, DENİZ (2019)Tüketicilerin marka tercihlerindeki çeşitli algılamaları, marka değerinin belirlenmesinde rol oynamak tadır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin spor ayakkabısı satın alırken algıladıkları marka değerine etki eden ... -
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SPOR AYAKKABI MARKA TERCİHLERİNDE ALGILADIKLARI MARKA DEĞERİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ*
YALÇINTAŞ, DENİZ (2022)Tüketicilerin algıladıkları marka değerini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Marka değerinin boyutları aracılığıyla tüketicilerin markalara ilişkin algılamaları etkili şekilde değerlendirilmektedir. Çalışmada ...