Lisans düzeyinde muhasebe eğitiminin yeterliliğine yönelik meslek adayları üzerinde bir araştırma
Citation
:Koç, Fatih, Mert, Hüseyin, Başkaya, Varcan,Topluk, Bilalettin.(2020).Lisans düzeyinde muhasebe eğitiminin yeterliliğine yönelik meslek adayları üzerinde bir araştırma.Abstract
Yaşanılan ekonomik ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak, işletmelerin kalifiye personel ihtiyacı da
aynı oranda artmıştır. Muhasebe ve denetim alanında da yaşanılan gelişmeler paralelinde nitelikli
insan gücüne olan ihtiyaç giderek artmıştır. Lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin önemi de
bu noktada ortaya çıkmaktadır. Lisans düzeyinde muhasebe eğitiminin düzeyi, meslek adaylarının;
çalışma hayatında üstlenecekleri görevler noktasında performans ve başarılarını etkilemektedir.
Bu çalışmayla, lisans düzeyinde muhasebe eğitiminin yeterliliği; müfredat ve fiziki-teknik alt yapı
yönünden ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma serbest muhasebeci mali müşavir adayları üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak, anket yöntemi kullanılmış ve toplanılan veriler,
istatistiki yöntemler kullanılarak analiz edilmiş ve ulaşılan bulgular açıklanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir adaylarının lisans düzeyinde muhasebe eğitimini; gerek ‘müfredat’, gerekse ‘fiziki ve teknik altyapı’ yönünden yeterince başarılı bulmadıkları görülmüştür. Due to increasing developments on economic and technological world, the need for qualified staff
of the companies has increased at the same level. On the other hand, depending the developments of
accounting and auditing fields, the need for qualified manpower has increased as well. The importance
of accounting education at the undergraduate level arises at this point. The sufficiency of accounting
education at undergraduate level determines the performance and success of professional accounting
candidates in terms of responsibilities in working life.
In this study, the objective is to examine the sufficiency of accounting education at the undergraduate
level for professional accountant candidates. In the research, the data has been collected by survey
method and tested by statistical techniques to reach the conclusion.
As a result of the research, it is observed, the professional accountant candidates stated that accounting
education at undergraduate level is not sufficient in terms of cirriculum and also physical and technological infrastructures.
Source
Muhasebe ve Denetime BAKIŞCollections
- Makale Koleksiyonu [223]