Üniversite Öğrencilerinin Gönüllülük Davranışları ve Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma: Çağ Üniversitesi Örneği
Citation
Gülmez, Murat. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Gönüllülük Davranışları ve Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma: Çağ Üniversitesi Örneği. GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 7(Özel Sayı), 125 - 154.Abstract
Farklı kişisel motivasyonlarla gerçekleştirilen gönüllülük faaliyetleri, toplumsal yapının güçlendirilmesinde ve gelişmesinde önemli bir yere sahiptir. Üniversite öğrencileri, hem dünyada hem de Türkiye’de gönüllülük faaliyetlere katılarak kendi gelişimlerine ve topluma katkı sağlamaktadır. Çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin gönüllülük davranışlarını ve motivasyonlarını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca çalışmada öğrencilerin cinsiyetlerine göre gönüllülük motivasyonları arasındaki farklılık da incelenmiştir. Çağ Üniversite’sinde öğrenim gören 376 öğrenciden elde edilen veriler, SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre başkalarına yardım etme bilinci ve gerçekleştirilen yardımın kişiye kendini iyi hissettirtme duygusu, gönüllülük faaliyetlerine katılımda en çok etki eden motivasyon nedeni olarak bulunmuştur. Ayrıca örnekleme dahil olan öğrencilerin daha çok, resmi olmayan bir şekilde bireysel olarak ya da kar amacı gütmeyen organizasyonlar içinde gönüllü oldukları ortaya çıkmıştır. The volunteering activities that are carried out with different personal motivations play an important role in strengthening and developing the societal structure. University students contribute to their own development and society by participating in volunteering activities both in the world and in Turkey. The main purpose of this study is to find out the university students’ volunteering behaviour and to determine the motivation of university students to participate in volunteering activities. In addition, the study examined the differences between volunteer motivation according to gender. Data obtained from 376 students studying at Cag University were analyzed using SPSS 22 program. According to the results, the awareness of helping others and the feeling of being helped by the help provided was found to be the most repeated motivation for participation in volunteering activities. Furthermore, it was determined that students volunteered on their own or in non-profit organizations more informally