Yayın tarihi için İngiliz Dili Eğitimi listeleme
Toplam kayıt 388, listelenen: 1-20
-
Lojistik yapılanma modelleri, Samsun ve Mersin illeri için optimum lojistik yapılanma modeli önerileri
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada lojistik sektörünün gelişimi ve dünya genelinde lojistik sektörün gelişimine paralel ortaya çıkan lojistik yapılanmalar ele alınmıştır. Türkiye'nin lojistik potansiyeli çerçevesinde özellikle, Samsun ve Mersin ... -
Milli Eğitim Bakanlığında çalışan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi öğretmen gelişim programları hakkındaki görüşleri
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı, devlet okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi gelişim programlarıyla ilgili görüşlerini anlamak ve bu öğretmenleri hizmet içi gelişim programları almaya zorlayan faktörleri belirlemek ... -
Vocabulary retention: A collocational study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Gençlere İngilizce öğretimi uzun bir süredir eğitimcilerin ve araştırmacıların gündemindedir. Gençlere iyi bir dil öğretimi sağlamak amacıyla öğretim teknikleri üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Bir diğer taraftan ... -
Attitudes towards learning English and English language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırma, 2012-2013 öğretim yılında, Niğde Üniversitesinde yapılmıştır. Örneklem, üniversitenin mühendislik ... -
Washback effect of KET Exam in learning English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüzde bir yabancı dil öğrenimi günlük hayatın gereklerinden biri olduğu için, bu öğrenme sürecinde öğrenciyi değerlendirmek için yapılan testler önemli bir rol oynar. Testlerin, bir dili öğretme ve öğrenme sürecindeki ... -
Enhancing EFL students' vocabulary knowledge by using web 2.0 tools
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Web 2.0 araçlarının kullanımındaki şaşkınlık yaratan düzeydeki artış, araştırmacıları bu potansiyelin eğitim amaçlı kullanımını da göz önünde bulundurmaya itmiştir. Mevcut literatürdeki çalışmalar çoğunlukla öğrencilerin ... -
A case study on ELT teachers' perceptions towards professional development activities
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Modern çağın gelişen ve değişim gösteren yapısının bir sonucu olarak, öğretmenlerin mesleki gelişimi önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik tutumlarını ve mesleki ... -
A study on the evaluation and the development of computerized essay scoring rubrics in terms of reliability and validity
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu?nda orta ve ileri orta seviyeler için kullanılan yazma dersi puanlama rubriklerinin güvenilirlik ve geçerlilik açısından değerlendirilmelerini ve geliştirilmelerini ... -
The application of e-portfolio in speaking assessment and its contributions to students' attitudes towards speaking
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Elektronik portfolyo yabancı dil öğretiminde ve değerlendirilmesinde özellikle yazma becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. Elektronik portfolyo, öğrencilerin kendi oluşturdukları ürünleri ... -
The ways of increasing students' participation level in business english classes: Integrating multiple intelligence theory into teaching and using literature
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüz modern eğitim sistemi incelendiğinde, yaygın bağlamda geleneksel öğretmen merkezli yabancı dil öğretiminin yerini öğrenci merkezli öğretim sistemi almaya başlamıştır. Zekâ kavramanın kısıtlı, yetersiz bir şekilde ... -
A content analysis study on the use of literary texts and multimodality in language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, edebi metinlerin ve çoklu öğrenme yönteminin dil sınıflarındaki etkinliğini araştırmaktır. Bu sebeple çalışmanın iki ana noktası vardır, ilki edebiyatın dil eğitimi üzerinde sağladığı avantajların ... -
Teaching vocabulary to sixth graders through games
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, altıncı sınıflara ingilizce öğretiminde kelime oyunlarının uygulanmasını ve bu yöntemin, öğrencilerin motivasyonlarındaki etkilerini araştırmıştır. İngilizcenin altıncı sınıflara kelime öğretiminde uygulanan ... -
The English proficiency exam in EFL context: A validation study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İngilizce yeterlliik sınavının amacı öğrencilerin lisans programındaki öğretimi ve akademik çalışmaları başarıyla takip edecek düzeyde dil ve akademik becerilere sahip olup olmadıklarını ölçmektir. Bu çalışmada Çağ ... -
EFL teachers' and students' perceptions towards the use of writing portfolios in language learning process
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada Turgut Özal Üniversitesi’nde (TOU) Türkçe eğitim veren bölümlerin, yabacı dil olarak İngilizce yazma becerilerinin öğretildiği yazma sınıflarında “yazma dosyalama tekniği” kullanımına yönelik öğretmen ve ... -
Teachers' perceptions of increased appreciation and understanding of literature through literature circles
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, öğretmenlerin okuma çemberi uygulamalarını tercih etme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra çalışma, okuma çemberlerinin öğrencilere edebiyat ve dili kavramada yardımcı olup olmadığını ve ... -
The effects of cooperative learning on students' writing performance
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma, kubaşık öğrenmenin öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi başarısını geliştirmedeki etkilerini araştırdı. Araştırmanın amacı kontrol grubunda ve deney grubunda uygulanan ön test ve son test arasındaki ... -
The role of teacher efficacy over English language teaching
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın temel amacı orta öğretimde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik seviyelerini bulmaktır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin kendi İngilizce dil becerilerine yönelik inançları ve İngilizce öğretirken ... -
Teachers' and students' conceptions of assessment in a university EFL preparatory school context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, Üniversitenin Hazırlık Okulu Bölümündeki öğretmenlerinin ve öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin kavrayışlarını araştırıp belirlemektir.Her bir grup için düzenlenen araştırma gereçleri ... -
Developing an effective learning environment in an EFL classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Değerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı amaçlara ... -
Developing the reading skill objectives in accordance with Common European Framework
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, Avrupa Konseyi?nin dil eğitiminin standart bir düzeyde sürdürülebilmesi için yayımlamış olduğu Avrupa Ortak Dil Referansları: öğrenme, öğretme, ölçme (AODR) kapsamında yapılmıştır. AODR, Avrupa Birliği?ne üye ...