X ve Y Kuşaklarının çatışma yönetimi stratejilerinin incelenmesi üzerine lojistik sektöründe bir çalışma
Citation
Şener, Şenay, Koç, Murat, Bir, Yonca. (2018). X ve Y kuşaklarının çatışma yönetimi stratejilerinin incelenmesi üzerine lojistik sektöründe bir çalışma.I. Uluslararası Mersin Sempozyumu,290-291.Abstract
Bireyler veya gruplar arasında çıkan çatışmaların yönetilmesinin uygun çatışma yönetimi
stratejisinin uygulanmasına bağlı olduğu belirtilmektedir. Günümüzde X ve Y Kuşaklarının
aynı örgüt içinde ve aynı birimlerde çalıştığı, kuşakların çalışma tarzları ile işe yönelik tutum
ve değerlerindeki farklılıkların bulunması nedeniyle, bu çalışmada X ve Y Kuşağı çalışanlarının
çatışma yönetim stratejilerinde farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Elde edilen bilgiler
ışığında kuşakların psikolojik koşullarını geliştirmek, örgütlerin farklı kuşaklarla bir arada daha
verimli ve etkin çalışabilmelerine farklı bir bakış açısı kazandırmak ve örgüt psikolojisine katkı
sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma; Mersin ilinde büyük ölçekli kurumsal yapıdaki bir
firmanın lojistik sektöründe faaliyet gösteren X ve Y kuşağı çalışanları üzerinde yapılmıştır.
Kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 156 çalışan ile gerçekleştirilen araştırmada veri
toplama aracı olarak 2 bölüm ve 33 sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Çatışma yönetim
stratejilerinin işbirliği, uzlaşma, uyma, kaçınma ve hükmetme olarak beş alt boyutu ele alınmış
olup IBM SPSS Statistics 20.00 ile yapılan analizler sonucunda X ve Y kuşağı çalışanlarının
çatışma yönetimi stratejilerinin uyma ve kaçınma alt boyutlarında farklılaşma gösterdiği
görülmüş, Y kuşağı çalışanlarının uyma ve kaçınma alt boyutu puan ortalamalarının X kuşağı
çalışanlarına göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. X ve Y kuşağı çalışanlarının çatışma
yönetimi stratejilerinin işbirliği, uzlaşma ve hükmetme boyutlarında ise farklılaşma
bulunmamıştır. It is mentioned that the management of conflicts between individuals or groups in a way that
contributes to the realization of organizational goals depends on the implementation of the
appropriate conflict management model. By studying the differences between the working
styles of the generations and the attitudes and values of the work in the present generation where
the X and Y generations are working in the same organization and in the same units within the
organization it is examined whether there is a difference in the conflict management strategies
of the X and Y employees in the study to gain a different perspective on their ability to work.
It is aimed to improve the psychological conditions of generations in the light of the information
obtained, to give different perspective to the organizations to work together more effectively
and effectively with different generations and to contribute to the psychology of the
organization. The study was conducted on the X and Y generations working in a company in a
large scale institutional structure in Mersin province in the logistics sector. In the survey
conducted with 156 employees using the sampling method easily, 2 part and 33 questionnaire
forms were used as data collection tool. Questionnaires were conducted on X and Y employees
to examine differences in the subdimensions of cooperation, reconciliation, compliance,
avoidance and superiority among the strategies that generations used in conflict management.
Analysis with IBM SPSS Statistics 20.00 reveals that the conflict management strategies of X
and Y employees differ in terms of compliance and avoidance, and that Y generation employees
have a higher average than X generation employees. The conflict management strategies of X
and Y generation workers did not differ in terms of cooperation, compromise and domination.