The differences between Turkish and Polish students' attitude and motivation towards English as a foreign language
Abstract
Günümüz dünyasında İngilizce uluslararası dil olarak kabul görmüş ve çok uluslu organizasyonlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu kapsamda, ana dili İngilizce olmayan ülkeler için İngilizce eğitimi eğitim sisteminin önemli bir parçası haline gelmiştir. Ancak, ilgili literatür incelendiğinde, bazı öğrencilerin yeterlilik seviyelerini geliştirmede zorluk yaşadıklarını ve diğerlerinden daha yavaş bir ilerleme gösterdikleri görülmektedir. Polonya'da yabancı dil olarak 1990'lardan sonra okutulmaya başlanmasına rağmen, öğrenciler ilerleyen yıllardaki olası kazanımlarını dikkate alarak İngilizceyi öğrenmeyi tercih etmektedir. Türkiye'de İngilizce öğretimi ise Cumhuriyet'in kurulduğu 1923 yılından beri eğitim sisteminin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı Polonyalı ve Türk 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce'ye yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki farklılıkları analiz etmektir. İki ülkede eş zamanlı olarak AMTB anketi kullanılarak yapılan uygulama sonucunda 113 Polonyalı ve 105 Türk öğrenciden İngilizce eğitimine yönelik tutum ve davranışlarına ilişkin veri toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS İstatistiksel Analiz Programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları Türk ve Polonyalı 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce'yi ikinci dil olarak öğrenmeye yönelik tutumları ve motivasyonları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Daha spesifik olarak, Türk öğrencilerin İngilizce Kaygıları, İngilizce Öğrenme Arzuları, İngilizce Öğretmen Değerlendirmeleri, Yabancı Dile İlgileri ve Hedef Gruba Yönelik Tutumları Polonyalı öğrencilere göre daha yüksektir. Spesifik olarak, Türk Öğrencilerin İngilizce Kullanım Kaygısı, İngilizce Öğrenme Arzusu, İngilizce Öğretmen Değerlendirmesi, Yabancı Dile İlgi ve Hedef Gruba Yönelik Tutum konularında Polonyalı öğrencilere göre daha yüksek puanlara sahip oldukları, Polonyalı öğrencilerin ise Araçsal Oryantasyon ve Bütünleştiricilik alt boyutlarında Türk Öğrencilere göre daha yükse puanlara sahip olduğu görülmüştür. English is regarded as the international language of the World and is widely used in multinational organizations. Hence, English education became one of the most important part of education system in non-English speaking countries. However, related literature show that some learners have difficulty in developing their proficiency level and illustrate a slower progress than others. English started to become prevalent in Poland after 1990, and today, the majority of students prefer learning English as a second language due to prospective financial and professional gains. In Turkey, on the other hand, learning English as a second language has a longer history since 1923, the establishment of Turkish Republic. In this context, the aim of this paper is to find the differences between Polish and Turkish primary students' attitudes and motivation towards English as a foreign language. The survey conducted simultaneously in two countries between April and May 2019 by using Attitude and Motivaton Test Battery (AMTB). The survey yielded 218 responses from both countries' secondary school students, 113 from Poland and 105 from Turkey. The data is analyzed using SPSS statistical package. Our findings illustrate that there is a significant difference between Turkish and Polish secondary school students attitude and motivation towards learning English. More specifically, Turkish students' English Use Anxiety, Desire to Learn English, English Teacher Evaluation, Interest in Foreign Language and Attitudes Toward the Target Group is higher than their Polish counterparts, while Polish students have higher scores in terms of Instrumental Orientation, Integrativeness.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]