Akıllı saatlerin satın alınma nedenlerini belirleyen faktörler: Keşifsel bir çalışma
Citation
Özeltürkay, Eda Yaşa, Şahin, Ayşe, Doğrul, Ümit.(2018).Akıllı saatlerin satın alınma nedenlerini belirleyen faktörler: Keşifsel bir çalışma.23. Pazarlama Kongresi ,23,536-542.Abstract
Giyilebilir teknolojik ürünlere olan ilgi ülkemizde de dünyadaki gelişmelere paralel olarak
artış göstermektedir. Nesnelerin interneti alanında gelecek vaad eden alanlardan biri de
giyilebilir teknoloji araçlarıdır (Marakhimov ve Joo 2017; Hsiao ve Chen, 2018). Özellikle akıllı
saatler, akıllı gözlükler, giyilebilir kameralar, bileklikler, jetonlar, klipsler ve mücevherlerin de
arasında yer aldığı teknolojik araçların önemi ve kullanımı her geçen gün yayılmaktadır.
Yukarıda sıralanan teknolojik özellikler eklenmiş ürünler arasında özellikle akıllı saatler
yükselen bir trende sahiptir (Hong vd. 2017). Bu ürün, ilk olarak 2000 yılında IBM firmasının
piyasaya sürmesiyle (Wu ve Chang, 2016) gelecek vaat eden ürünler arasında yerini almıştır.
Tüketicilerin yeni geliştirilen teknolojik ürünlere olan ilgisi temel alınarak hazırlanan bu
çalışmanın amacı; akıllı saat kullanan tüketicilerin profilini tanımlamak, kullanım amaçlarını
ve satın alma niyetlerine etki eden faktörleri ortaya çıkarmaktır. Ayrıca tüketicilerin bu
ürünlerle ilgili olumlu ve/veya olumsuz deneyimlerini saptamak da amaçlanmıştır.