An investigation on ELT teacher candidates' assessment literacy
Abstract
Bu çalışma öğretmen adaylarının ilkokul/ortaokul düzeyindeki sınıflarda kullanacağı değerlendirme stratejileri algılarını ölçmeyi amaç edinir. Bu çalışma Mersin Üniversitesi'nde öğrenim gören 30 öğretmen adayı ile yürütüldü. Çalışma, 3 gün sürdü. Önce, 30 öğrenciye 3'ü kapalı uçlu, 5'i açık uçlu olmak üzere 8 soruluk bir anket uygulandı. Anketin ilk sorusu öğretmen adayları ile ilgili gerekli bilgileri temin etmek amacını güdüyordu. Daha sonraki aşamada 5 öğrenciye açık uçlu sorular yöneltilerek mülakat yapıldı. Öğretmen adaylarının Gözlem Tekniğine diğer değerlendirme stratejilerinden daha fazla önem verdiği bulgusuna ulaşıldı. This study aims to investigate the perceptions of candidate English teachers on the utilization of assessment strategies in primary/junior settings. This study was carried out with 30 pre-service English language teachers in Mersin University and lasted for 3 three days. Firstly, the questionnaire, which consisted of 3 close-ended and 5 open-ended questions was distributed to 30 candidate English teachers. The first question aimed to elicit background information about the participants of the study. For the next step, open-ended questions were asked to 5 candidate English language teachers in the interview format. In the study, it was seen that candidate English teachers give more importance to Observation Techniques than any of other assessment strategies.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]