A case study on the implementation of content and language integrated learning in teaching vocabulary to young learners
Özet
Günümüzde çocuklara İngilizce öğretimi programlarına olan ilgi hızlı bir şekilde artmakta ve be nedenle birçok veli çocuklarına daha iyi eğitim fırsatı sunmak istemekte bunun bir sonucu olarak yabancı dil öğretimi daha erken yaşlara kadar inmektedir. Bu ilgi okul, dil kursları ve eğitimcileri daha yeni bilgi ve becerilere ulaşmak zorunda bırakmaktadır. "Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme" yönteminin yaklaşık 15 yıldır Avrupa'da bir çok okulda erken yaşta yabancı dil öğrenimini etkin hale getirmek için kullanıldığı görülmektedir. Araştırmalar "Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme" nin yabancı dil öğreniminde etkin ve önemli sonuçlara ulaştığını doğrulamaktadır. Bu konuda Coyle, Holmes and King, 2009 "Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme"nin okul çağındaki çocukların yabancı dil öğrenimine ilgi, isteklendirme ve kelime bilgilerini artıran bir yöntem olduğu görüşünü savunmaktadır. Türkiye bağlamında, çocuklara etkin pedagojik yaklaşımlar yoluyla İngilizce öğretimi halen çözülmeyi bekleyen konular arasındadır. Bu araştırmanın amacı, Adana, Özel Burç Vural Ortaokulu 5. sınıflarda, "Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme" uygulaması ile çocukların kelime öğrenimine nasıl gerçekleştiğini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada veri toplama araçları olarak Kelime Bilgisi Ölçeği, Sınıf Gözlemleri ve resmi olmayan görüşmeler kullanılmıştır. Sonuçlar içerik analizi ve yinelenmiş ölçümler için varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler uygulamanın olumlu sonuçlarını bize göstermiştir. Interest in teaching English to young learners has been persistently growing for some years. This is a promptly growing demand for it to be taught at even younger ages by parents who want to prepare their children with the best educational advantages. This arising interest in teaching young learners offers the schools, language courses and teachers' to find out new and special skills or approaches that has never been used before. As Content and Language Integrated Learning (hereafter referred to as CLIL) has been carried out in schools in European countries more than 15 years in order to promote learning a foreign language from the early ages. And it's already been identified as an effective teaching approach in the area of foreign language teaching. CLIL has been seen as a means of improving knowledge of vocabulary and competence in foreign language learning and teaching, and of renewing interest and motivation among school children (Coyle, Holmes and King, 2009). In Turkey's context, teaching a foreign language to young learners with the help of effective pedagogical methods is still among the difficult and stimulating tasks to be met. The aim of this case study is to explore the implementation of CLIL on vocabulary learning process of young language learners who were attending the 5th grade at Private Burç Vural Primary School in Adana. In this study Vocabulary Knowledge Scale, Classroom Observation Checklist and informal interviews were used as data collection tools. The results were discussed by content analysis and One Way Repeated Measures of ANOVA. The Findings present the contribution of the research study.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]