A comparative study on EFL instructors' attitudes towards professional development activities in State and Foundation universities
Özet
Eğitim-öğretim faaliyetlerinde son dönemde meydana gelen değişim ve ilerleme arayışları doğrultusunda, üniversitelerin yabancı dil hazırlık programlarında ders veren İngilizce okutmanlarının mesleki gelişimi önem kazanmıştır. Bu çalışmada, devlet ve vakıf üniversitelerinde görev yapan İngilizce okutmanlarının mesleki gelişim faaliyetlerine yönelik tutumları ve bu faaliyetlere katılımlarına ket vuran etkenlerin araştırılması amaçlanmıştır. Erciyes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda görev yapan 40 İngilizce okutmanı devlet üniversitesi örneklemini; Melikşah Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda görev yapan 40 İngilizce okutmanı ise vakıf üniversitesi örneklemini oluşturmuşlardır. Okutmanların mesleki gelişim faaliyetlerine yönelik tutumlarını ve muhtemel ket vuran etkenleri tespit etmek üzere bir anket uygulanmış ve bu anketten elde edilen veriler betimsel bir analizden geçirilmiştir. Analiz edilen veriler, farklı tür kurumlarda çalışan İngilizce okutmanlarının mesleki gelişim faaliyetlerine değişen oranlarda önem verdiklerini göstermiştir. Farklı kurumlarda çalışan okutmanların, mesleki gelişim faaliyetlerine katılım sıklıklarında da bir farklılık saptanmıştır. Okutmanların, mesleki gelişim etkinliklerine katılımlarına ket vuran etkenlerde de, çalıştıkları kurumlara göre farklılık gözlenmiştir. In accordance with the latest search for change and improvements in education and teaching activities, the professional development of English instructors at universities in language programs has gained importance. The aim of this study was to investigate the language instructors' perceptions, both those working for state and those working for foundation universities towards professional development activities and the factors hindering their participation. 40 language instructors from Erciyes University School of Foreign Languages constituted the state university sample, and 40 language instructors from Melikşah University School of Foreign Languages represent the foundation university sample. The data collected through questionnaire was analyzed descriptively to find out instructors' perceptions and differences in the different universities. The analyzed data indicated that language instructors working for the different type of universities perceived professional development activities as important to varying degrees. A difference in the frequencies of instructors' working for different type of universities was also noted. Instructors' participation in professional development activities were hindered by different factors depending on the university types, too.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]