Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorİnözü, Julide
dc.contributor.authorSertkaya, Gamze
dc.date.accessioned2019-08-26T06:50:40Z
dc.date.available2019-08-26T06:50:40Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/999
dc.description.abstractOkuma, yabancı dil öğrenmenin köşe taşlarından biridir. Ayrıca akademik olarak başarılı olmak için de önemli bir noktadır. Genel olarak, özellikle de bizim ülkemizde, öğrenciler okuma alışkanlığından yoksunlar ve İngilizce kitap okumakta zorluk çekiyorlar. Bu nedenle, bu başarısızlık yabancı dil öğrenemeye karşı olumsuz tutum geliştirmelerine sebep olmaktadır. Bu noktada, yaygın okuma İngilizce okumaya karşı olumlu tutum geliştirmede etkili bir tekniktir. Bu çalışmada, öğrencilere sekiz hafta boyunca okul dışında okumaları için farklı türde kitaplar verildi ve öğretmenin verdiği yönergelerin yardımıyla sınıfta okuma sonrası etkinlikler yapıldı. Bu şekilde öğrencilerden İngilizce okumaya karşı olumlu bir tutum geliştirmeleri beklendi. Bu nedenle, bu çalışma farklı türde ölçekler kullanarak olumsuz önyargıyı olumlu bir tutum geliştirmeyi amaçlar. Veri toplamak için tutum anketi, İçsel Güdülenme Envanteri ve resmi olmayan görüşmeler kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ve tanımlayıcı istatistik aracılığıyla analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractReading is one of the corner stones of learning a foreign language. It has also been crucial point to be successful academically. Generally, especially in our country, students are lack of reading habit and they have difficulty in reading English books. So, this failure causes a negative attitude towards learning a foreign language. On this point, extensive reading has been an effective technique in creating a positive attitude towards reading in English. In this study, students are given different types of story books to read out of class during eight week and several post- reading activities were done in the class by the help of teacher's instructions. In this way, they are expected to improve a positive attitude towards reading in English. That's why, this study aims at changing this negative prejudgement into a positive attitude with different types of measurements. Attitude questionnaire, Intrinsic Motivation Inventory (IMI), and informal interviews were used to collect the data. The data were analysed by the medidatiton of descriptive statistics and cotent analysis.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dilde Okumaya Karşı Tutumen_US
dc.subjectYaygın Okumaen_US
dc.subjectAttitude Towards Reading in a Foreign Languageen_US
dc.subjectExtensive Readingen_US
dc.titleA case study on the effect of extensive reading on the attitudes of primary language students towards reading in Englishen_US
dc.title.alternativeİngilizce okumaya karşı ortaokul dil öğrencilerinin tutumlarında yaygın okumanın etkisi üzerine vaka çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record