Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorİnözü, Jülide
dc.contributor.authorGüneş, Gökhan
dc.date.accessioned2019-08-26T06:44:34Z
dc.date.available2019-08-26T06:44:34Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/998
dc.description.abstractMevcut çalışma, İngilizce dil sınıflarında anadil kullanımına ilişkin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin ve öğretmenlerinin görüşlerini araştırmayı amaçlamıştır. Çalışma aynı zamanda anadil kullanımına ilişkin sebepler ve tutumları da ele almaktadır. Araştırma Tarsus Sadık Eliyeşil Ortaokulu'nun yedinci ve sekizinci sınıflarını oluşturan 240 öğrenci ve aynı okulda görev yapan 5 ingilizce öğretmeni ile yürütülmüştür. Bu çalışmada veri toplamak amacıyla bir anket ve mülakatlar kullanılmıştır. Anket sadece öğrencilere uygulanırken, mülakatlar hem öğrencilere hem de öğretmenlere uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları öğrencilerin ve öğretmenlerin İngilizce derslerinde ana dil kullanımları ile ilgili farklı sebepleri ve görüşleri olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe current study aims to investigate the perspectives of Turkish EFL students' and teachers' on the use of L1 in English classrooms. It looks into their reasons and ideas related to the use of the first language. The research for this study was carried out with 240 students who were the seventh and eighth graders of Tarsus Sadık Eliyeşil Secondary School and 5 English teachers in the same school. A survey and interviews were used for gathering the data of this study. The survey was conducted only for students but both students and teachers took part for the interviews. The results of this study showed that, the students and teachers have different reasons and ideas about their first language use in their English classes.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectSebepleren_US
dc.subjectGörüşleren_US
dc.subjectAna dilen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectReasonsen_US
dc.subjectPerspectivesen_US
dc.subjectFirst Languageen_US
dc.titleTurkish EFL students' and teachers' perspectives on the use of L1 in english classroomsen_US
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin ve öğretmenlerinin İngilizce dil sınıflarında anadil kullanımına ilişkin görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record