X ve Y kuşaklarının çatışma yönetimi stratejilerinin incelenmesi üzerine lojistik sektöründe bir çalışma
Özet
Bireyler veya gruplar arasında çıkan çatışmaların yönetilmesinin uygun çatışma yönetimi stratejisinin uygulanmasına bağlı olduğu belirtilmektedir. X ve Y Kuşaklarının aynı örgüt içinde ve aynı birimlerde çalıştığı günümüzde, kuşakların çalışma tarzları ile işe yönelik tutum ve değerlerindeki farklılıkların bulunmasından hareketle, bu çalışmada X ve Y Kuşağı çalışanlarının çatışma yönetim stratejilerinde farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Elde edilen bilgiler ışığında kuşakların psikolojik koşullarını geliştirmek, örgütlerin farklı kuşaklarla bir arada daha verimli ve etkin çalışabilmelerine farklı bir bakış açısı kazandırmak ve örgüt psikolojisine katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma; Mersin ilinde büyük ölçekli kurumsal yapıdaki bir kuruluşun lojistik sektöründe faaliyet gösteren X ve Y kuşağı çalışanları üzerinde yapılmıştır. Kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 156 çalışan ile gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak 2 bölüm ve 33 sorudan bir anket formundan faydalanılmıştır. Çatışma yönetim stratejilerinin işbirliği, uzlaşma, uyma, kaçınma ve hükmetme olarak beş alt boyutu ele alınmış olup IBM SPSS Statistics 20.00 ile yapılan analizler sonucunda X ve Y kuşağı çalışanlarının çatışma yönetimi stratejilerinin uyma ve kaçınma boyutlarında farklılık olduğu, Y kuşağı çalışanlarının X kuşağı çalışanlarına göre daha yüksek ortalamaya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. X ve Y kuşağı çalışanlarının çatışma yönetimi stratejilerinin işbirliği, uzlaşma ve hükmetme boyutlarında ise farklılaşma bulunmamıştır. It is mentioned that the management of conflicts between individuals or groups in a way that contributes to the realization of organizational goals depends on the implementation of the appropriate conflict management model. By studying the differences between the working styles of the generations and the attitudes and values of the work in the present generation where the X and Y generations are working in the same organization and in the same units within the organization it is examined whether there is a difference in the conflict management strategies of the X and Y employees in the study to gain a different perspective on their ability to work. It is aimed to improve the psychological conditions of generations in the light of the information obtained, to give different perspective to the organizations to work together more effectively and effectively with different generations and to contribute to the psychology of the organization. The study was conducted on the X and Y generations working in a company in a large scale institutional structure in Mersin province in the logistics sector. In the survey conducted with 156 employees using the sampling method easily, 2 part and 33 questionnaire forms were used as data collection tool. Questionnaires were conducted on X and Y employees to examine differences in the subdimensions of cooperation, reconciliation, compliance, avoidance and superiority among the strategies that generations used in conflict management. Analysis with IBM SPSS Statistics 20.00 reveals that the conflict management strategies of X and Y employees differ in terms of compliance and avoidance, and that Y generation employees have a higher average than X generation employees. The conflict management strategies of X and Y generation workers did not differ in terms of cooperation, compromise and domination.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]