Endüstriyel satın alma süreçleri ve ambalajın satın alma davranışlarına etkisi: Adana bölgesinde bir araştırma
Özet
Bu çalışmanın amacı endüstriyel satın alma süreçlerinin nasıl gerçekleştiği, satınalmayı yapan yetkilinin nelerden etkilenerek satın almayı gerçekleştirdiği ve ambalajın satın alma davranışına nasıl bir etkisi olduğunun belirlenmesidir.Çalışmada anket yöntemi uygulanmış olup, araştırma Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesin de bulunan 99 sanayi kuruluşunda ki satın alma yetkilisi ile gerçekleşmiştir.Anket sonucunda satınalma yetkililerin demografik özellikleri ile satın alma davranışlarını belirleyen özellikler tespit edilmiş olup çıkan sonuçlara göre beş farklı hipotez ortaya konmuştur. The aim of this study was realized how industrial buying process, buying influenced by what authority who perform the buying and buying behavior of the package is to determine how to have an impact.Survey method has been applied in the study, research Adana Hacı Sabancı Organized Industrial Zone in're well located in 99 industrial enterprises realized with purchasing authority.The survey of purchasing authorities determine demographics and buying behavior characteristics have been determined according to the results of five different hypotheses have been put forward.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [188]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Artırılmış gerçeklik ile deneyimsel pazarlamanın tüketici satın alma niyetine etkisi: Turistik satın alma davranışı uygulaması
Uçkun, Sadık (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Gelişen teknoloji ve küreselleşen dünya ile birlikte işletmeler ürünlerini satmak için tüketiciye ulaşacak farklı stratejiler uygulamaya başlamışlardır. Tüketici için satın alma davranışının hazcı bir eylem olduğu göz önüne ... -
Televizyon reklamlarında ünlü kullanımı ve y kuşağı tüketicilerinin satın alma niyetlerine etkisi: Mavi jeans örneği
Yolaçan, Zeynep Beril (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Geleneksel medya araçlarından biri olan televizyon, şirketlerin çoğunluğunun kullandığı iyi bir reklam aracıdır. Televizyon reklamlarında öne çıkan uygulamalardan biri de ünlü kullanımıdır. Firmalar, tüketicilerin satın ... -
Marka kişiliği ile bireyin kişilik özelliklerinin satın alma niyetine ve yüksek fiyat ödeme eğilimine etkisini belirlemeye yönelik Adidas ve Colgate markaları üzerine Mersin ilinde bir uygulama
Öztürk, Linda (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)This thesis aims to investigate the relationships among the variables, such as individuals' personality, brand personality, purchase intention and the tendency of paying premium prices and the effects of these factors. ...