Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzeltürkay, Eda Yaşa
dc.contributor.authorGenç, Merve
dc.date.accessioned2019-08-23T08:22:50Z
dc.date.available2019-08-23T08:22:50Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/947
dc.description.abstractTeknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar sayesinde tüketicilerin satın alma süreci daha hızlı ve kolay hale gelmiştir. Fiziksel mağazaların sunduğu birçok hizmete ek olarak ürünleri istediği anda istediği ülkeden istediği zamanda sipariş edebilmektedir. Alışveriş mecrasına yeni kavramlar kazandıran internetin buradaki rolü yadsınamaz. Bu çalışma Çukurova bölgesinde faaliyet gösteren beş üniversitenin toplam 122 öğretim elemanına uygulanmıştır. Bu tez çalışmasında geleneksel mağazalara göre web mağazalarından belirlenen ürün gruplarıyla ilgili olarak satın alım yapan öğretim elemanlarının, satın alım süreçlerine etki eden faktörlere ilişkin görüşlerini ve tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Tanımlayıcı bir araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada verilerin analizi için frekans dağılımı, aritmetik ortalama ve güvenilirlik analizinden yararlanılmıştır.en_US
dc.description.abstractProgressions in the field of technology result in the variation of needs and demands in humans' lives day by day. Today, a consumer, as an individual, can reach the product that s/he wants without much effort. The process of purchasing a product has become a lot easier and quicker by means of online stores. In addition to the services which are provided by physical stores, consumers can order products from whichever country s/he wants and whenever s/he wants. The role of the internet which brings in new concepts to the shopping channel cannot be ignored. This study was conducted with totally 122 instructors who are teaching at five universities in the region of Çukurova. It was aimed by this research to reveal the thoughts and attitudes of the instructors who purchased predetermined products from online stores rather than the traditional stores towards the factors affecting their purchasing processes. In this study which was designed as a descriptive research, frequency distribution, arithmetical average and reliability analysis were used for data analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectGeleneksel Mağazaen_US
dc.subjectOnline Mağazaen_US
dc.subjectConsumer Behaviouren_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectTraditional Storeen_US
dc.subjectOnline Storeen_US
dc.titleGeleneksel ve web online mağazalardan ürün satın alımlarında tüketici tutumlarıen_US
dc.title.alternativeThe attitudes of customers towards purchasing products in traditional and web online storesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster