Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorGökdemir, Funda
dc.date.accessioned2019-08-23T08:06:13Z
dc.date.available2019-08-23T08:06:13Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/944
dc.description.abstractDil sınıflarında otantik materyal kullanımı hem öğrenciler üzerinde hem de eğitim süreci üzerinde büyük bir öneme sahiptir. Otantik materyaller sayesinde, öğrenciler gerçek dili kullanabilirler ve sınıf ortamında daha eğlenceli ve daha anlamlı vakit geçirdikleri için motivasyonları yükselir. Pozitif bir öğrenme ortamı sağlama şansı elde ettikleri için, sadece öğrenciler değil öğretmenlerde otantik materyallerin avantajlarından faydalanmaktadırlar. Bu tür materyaller onlara gerçek hayatı sınıf ortamına taşımalarında yardımcı olur ve öğretmenler öğrencilerin dikkatini öğrendikleri konuya çekmelerinde daha az problem yaşarlar. Bu çalışmanın amacı İngilizce okutmanlarının dil sınıflarında otantik materyal kullanımının etkilerinin farkında olup olmadıklarını öğrenmektir. Çalışma 6 devlet üniversitesinde 25 okutmana uygulanmıştır ve okutmanların İngilizce dil öğretiminde otantik materyal kullanımıyla ilgili fikirlerini öğrenme amacıyla bir anket uygulanmıştır. Sonuçlar katılımcıların çoğunluğunun dil öğretim sürecinde otantik materyallerin öneminin farkında olduklarını ve sınıflarında bu materyalleri kullandıklarını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractUsing authentic materials in EFL classes has great importance and impact both on students and on the learning process. With the help of the authentic materials, students are able to use the real language and their motivation increases as they have more enjoyable and meaningful time in classes. Not only the students bu also the teachers take the advantages of authentic materials as they have the chance to create a positive learning environment. These kind of materials help them to take the real world to the class and teachers have less problem to draw their students attention to the subjects they learn. The aim of this study is to investigate state universities' EFL instructors awareness of the effectiveness of authentic materials in their language classes. The study was conducted on 25 instructors from 6 state universities and a questionnaire was used to learn the perceptions of the instructors on the use of authentic materials inEnglish language teaching. The results of the research show that majority of the participants are aware of the importance of authentic materials on language teaching process and use these kind of materials in their classes.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectİngilizce Öğretimien_US
dc.subjectOtantik Materyalleren_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectMaterialsen_US
dc.subjectAuthenticen_US
dc.titleEfl instructors' perceptions about authentic materials in English language teachingen_US
dc.title.alternativeİngilizce okutmanlarının İngilizce dil öğretiminde otantik materyallere karşı tutumlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record