Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorKılavuz, Yılmaz
dc.date.accessioned2019-08-23T07:56:10Z
dc.date.available2019-08-23T07:56:10Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/943
dc.description.abstractGloballeşen dünya ile birlikte yabancı dil eğitimine olan ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Hiç şüphesiz bu ilgi birçok açıdan önemli bir yere sahip olan ülkemiz için de geçerlidir. Türk eğitim sistemi, tüm öğrencilere en az bir yabancı dil öğretiminin ilkesini benimsemektedir. Uzun zamandır insanlar yabancı dil öğretmek ve öğrenmek için birçok metodu denemişlerdir. İngilizce öğretmenleri de etkili dil öğretimini ve öğrenimini etkileyen tüm yönleri ele almışlardır. Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin İngilizce derslerinde hangi durumlarda ana dili kullandıklarını ve yabancı dil sınıflarında ana dilin kullanımı ile ilgili öğrencilerin düşüncelerinin neler olduğu ile ilgili bulguları içermektedir. Bu çalışma Muş Alparslan Üniversitesi'nde sekiz farklı bölümde yürütülmüştür ve 173 öğrenci ve 15 öğretmen bu çalışmaya katılmıştır. Öğrencilerin ve öğretmenlerin yabancı dil sınıflarında ana dili hangi durumlarda kullandıkları ve öğrencilerin yabancı dil sınıflarında ana dilin kullanımı ile ilgili fikirlerinin ne olduğu ile bilgiler sınıflarda yapılan gözlemler, öğrenci anketi ve öğretmenlerle yapılan röportajlar ile elde edilmiştir. Bu çalışma, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin yabancı dil sınıflarında birçok durumda ana dili makul düzeyde kullanmalarının yabancı dil öğretimine ve öğrenimine olumlu etkisinin olduğunu ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractAlong with the globalized world the interest in foreign language education is increasing day by day. No doubt, this interest is also valid for our country which has an important place in many respects. Turkish education system, adopts the principle of teaching at least a foreign language to all students. For a long time people have been trying many methods to teach and learn foreign languages. The English teachers also deal with all aspects influencing effective language teaching and learning. This study includes the findings regarding in what cases do English teachers use L1 in English classes and what are the students' opinions about using L1 in English classes. The study conducted in eight different departments in Muş Alparslan University and 173 students and 15 teachers participated in the study. The datas about in what cases do English teachers and students use mother tongue in English classes and students' opinions about using mother tongue in English classes were collected through questionnaires, observations in the classrooms and teachers' interviews. This study revealed that in many cases both teachers' and students' use of mother tongue in L2 classes at a reasonable level has a favorable effect on foreign language teaching learning.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetoten_US
dc.subjectYabancı Dilen_US
dc.subjectAna Dilen_US
dc.subjectMethoden_US
dc.subjectForeign Languageen_US
dc.subjectMother Tongueen_US
dc.titleStudent and teacher attitudes towardrs the use of the mother tongue in English language classesen_US
dc.title.alternativeAna dilin İngilizce dil sınıflarında kullanımına karşı öğrenci ve öğretmen tutumlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record