dc.contributor.advisor | Ayna, Yunus Emre | |
dc.contributor.author | Sevingil, Fatma Nur | |
dc.date.accessioned | 2019-08-19T10:32:08Z | |
dc.date.available | 2019-08-19T10:32:08Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/864 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 7-12 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stilleri ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri 2017-2018 öğretim yılları arasında Mersin İlinde öğretim hayatına devam eden ve yaşları 7-12 arasında değişen 204 öğrenciden rastgele örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmada bağlanma stilleri ile ilişkisi araştırılan başarı notu öğrencilerin 2016-2017 eğitim ve öğretim yılına ait not dökümlerine bakılarak hesaplanmıştır. İlköğretim 1. Sınıf öğrencilerinin geçen eğitim yılına dair genel not ortalamaları olmadığı için katılımcılar 2, 3, 4, 5 ve 6. Sınıflardan seçilmiştir. Araştırma öncesinde öğrencilerin velilerine bilgilendirme formu gönderilerek izin alınmıştır. Daha sonra öğrencilere demografik bilgileri içeren bir veri formu, Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği ve Yakın ilişkilerde Yaşantılar Envanteri II- Orta Çocukluk Ölçeği uygulanmıştır. Verilen bu bilgi formu ve ölçekler çerçevesinde elde edilen veriler istatistiksel olarak SPSS 21. Paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında; bağlanma stillerinden hiçbiri cinsiyet, annenin eğitim düzeyi ve bakım veren kişi açısından anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmektedir. Bağlanma stilleri ile not ortalaması arasındaki ilişki incelendiğinde ise not ortalaması ile yalnızca güvenli bağlanma puanları arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde korelasyon olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the relationship between the attachment styles of children aged 7-12 years and school achievement. The data of the study were collected by random sampling method among 204 students whose ages ranged from 7 to 12 and whose education life was in Mersin between the academic years of 2017-2018. The success score that is related to the attachment style in the research is calculated by looking at the grades of the students for 2016-2017 education year. Participants were selected from grades 2, 3, 4, 5, and 6 as there was no general grade average grade for the first year of primary school. An informing form was sent to the parents of the students before the research and permission was obtained. A data form with demographic information, Kerns Secure Attachment Scale, and Near Relatives Inventory II- Middle Childhood Scale were applied to the students. The data obtained within the given data sheet and scales were analyzed statistically by SPSS 21 package program. When the results were examined, none of the attachment styles appeared to differ significantly in terms of gender, mother's education level, and the caregiver. When the relationship between the attachment styles and the grade average is examined, it is seen that there is a positive correlation and a high level of correlation between grade point average and only safe attachment scores. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Akademik Başarı | en_US |
dc.subject | Orta Çocukluk | en_US |
dc.subject | Bağlanma | en_US |
dc.subject | Academic Achivement | en_US |
dc.subject | Middle Childhood | en_US |
dc.subject | Attachment | en_US |
dc.title | 7-12 yaş çocuklarının bağlanma stilleri ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi : Tarsus ilçesi uygulaması | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between attachment styles of children aged 7-12 and school achivement | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |